מאכלים שיכולים לעזור לבריאות החניכיים שלך

בדרך כלל כשמדברים על בריאות שיניים וחניכיים, הדבר הראשון שיעלה בראשנו הוא מאכלים
שכדאי להימנע מהם, כשבראש הרשימה יהיו סוכרים ופחמימות.

 

אך באופן מפתיע ישנם גם מזונות שיכולים לעזור לנו לשמור על חניכיים בריאות יותר, ולהשפיע על בריאות הפה הכללית שלנו. זה נכון שבדרך כלל מדברים איתנו עוד מהיותינו ילדים, על שמירה על שיניים נקיות ובריאות כדי להימנע מעששת וחורים בשיניים, אך שמירה על חניכיים בריאות חשובה לא פחות, ולה חשיבות מרבית בשמירה על בריאות הפה והשיניים בכלל, ומניעה של דלקות ומחלות חניכיים, דימום מהחניכיים, אי נוחות וכאבים. אשר יכולים להתפתח ללא טיפול למצבים של נסיגת חניכייםצורך בהשתלת חניכיים, טיפולי הקצעת שורשים, ניתוחי חניכיים ובמקרים חריפים אחרים למצבים של אובדן שיניים

 

לשמחתנו להתנהגות שלנו ישנה השפעה על בריאות החניכיים שלנו, ומלבד הקפדה על היגיינת פה נכונה, נוכל להשפיע על בריאות החניכיים שלנו על ידי אכילת מזונות המשפיעים עליהם לטובה, ויכולים לסייע בשמירה על בריאותם.

 

  1. מוצרי חלב,טחינה שיבולת שועל ואגוזים – מזונות עשירים בסידן – סידן ידוע כחומר בונה עצם, ומעבר לכך עשירים מוצרי החלב בחלבון קזאין המסייע בהפחתת החומציות בפה. כמו כן, סידן ידוע בסיוע בייצור רוק בחלל הפה, אשר שומר על היגיינת הפה, מסיר שאריות מזון
    ומנטרל גם הוא חומציות בפה.

 

  • שתיית תה –
    שתיית תה אשר מכיל תאנין שהינו חומר אנטי בקטריאלי טבעי, וכן חומרים נוגדי חמצון, תאט את שגשוגם של חיידקים בפה אשר יוצרים עששת ודלקות חניכיים. בנוסף, שתיית תה מצמצמת יצירת תרכובות של חיידקים אשר גורמות לריחות לא נעימים בחלל הפה.

 

  • תפוחי עץ, גזרים ומלפפונים ופירות וירקות פריכים נוספים העשירים בסיבים – פעולת הלעיסה הממושכת הנדרשת באכילת מזונות פריכים כגון תפוחי עץ וגזרים, מהווה פעולת ניקיון המסייעת בהסרת הפלאק אשר נצמד לשיניים ולחניכיים, ומשמשת כגורם נוסף השומר על היגיינת הפה, מעבר לצחצוח השיניים, וניקוי עם חוט דנטאלי.

 

  • שתיית מים –
    מים כמקור החיים, משמשים כמובן לשטיפת הפה משאריות מזון, ומסייעים בשמירה על רמה גבוהה של רוק בפה, המסייע בנטרול חומצה הפוגעת בשיניים ובחניכיים.

 

  • תפוזים ושאר פירות הדר – פירות הדר עשירים בוויטמין סי, אשר הוא נוגד חמצון המסייע בהפחתת דלקות, ועוזר בהאטת ומניעת התפתחותן של דלקות חניכיים. כמו כן, בתפוזים ובפירות הדר  כמויות גדולות גם של וויטמין D, אשר שניהם (ויטמינים די וסי), ידועים בסיוע לאיזון החומציות בפה והתמודדות עם חיידקים.

 

במידה ולמרות שהקפדתם על היגיינת פה נכונה, ושמרתם על תזונה מאוזנת ואכילת מזונות המסייעים לבריאות החניכיים, שמתם לב לדימום במהלך הצחצוח, רגישות ו/או אדמומיות בחניכיים, כאב בחניכיים, או נסיגה שלהן, פנו להתייעץ עם מומחה חניכיים אשר ידע לאבחן באופן המקצועי ביותר האם הנכם סובלים מדלקת חניכיים, ולהמליץ על הטיפול המתאים. 

זכרו שהרבה פעמים, מחלות חניכיים לא מורגשות בשלבים הראשונים להיווצרותן, כשעוד ניתן לטפל בהן בטיפולים פשוטים, והזנחה בטיפול בהן עלולה להוביל לטיפולי חניכיים מורכבים ולא נעימים.