טיפול בדלקות חניכיים חמורות על ידי הקצעת שורשים

למרבה הצער, רבים מהאנשים שסובלים מדלקות חניכיים מתעלמים מהבעיה עד שהיא הופכת חמורה ביותר. דלקות חניכיים גורמות בין היתר לדימום בעת הצחצוח, לריח רע מהפה, לרגישות למזונות חמים או קרים ועם הזמן אף להרס העצמות שתומכות בשיניים ולאובדן שלהן.

ברוב המקרים, התערבות של מומחים לרפואת חניכיים יכולה להפחית את הנזק ולהציל את השיניים – אך לשם כך נדרשת מודעות של המטופל והגעה בזמן לייעוץ במרפאה.

אחד הטיפולים היעילים ביותר למחלות חניכיים נקרא הקצעת שורשים והוא מבוצע אצל שיננית מוסמכת או אצל רופא מומחה לבעיות חניכיים. הנה כל מה שחשוב לדעת על הטיפול ועל החשיבות שלו:

מתי מבצעים הקצעת שורשים?

בחלק מהמקרים ניתן לפתור דלקות חניכיים או להקל עליהן באמצעות ניקוי אצל שיננית והקפדה משמעותית יותר על היגיינת הפה. הקצעת שורשים מבוצעת כאשר מדובר בדלקות חריפות יותר, שגורמות להתפתחות כיסי חניכיים – מרווחים בין השיניים לחניכיים שיש בהם ריכוז גבוה של חיידקים ועששת. במקרים כאלו, הדלקת יכולה לעשות את דרכה לשורש השן, מה שיכול לגרום לכאבים רבים.

מה בדיוק עושים בהקצעת שורשים?

הקצאת שורשים היא למעשה ניקוי עמוק של חלל הפה – אשר מבוצע תחת הרדמה מקומית. בשונה מניקוי רגיל אצל שיננית, הטיפול הזה מאפשר גישה לאזורים שקשה להגיע אליהם ללא הרדמה. בכך ניתן לשפר את יעילות הניקוי ולהפחית את הנזק שגורמת הדלקת.

בדרך כלל נעדיף לפרוס את הטיפול הזה על פני כמה מפגשים – אשר בכל אחד נתמקד באזור אחר בפה כדי לנקות אותו במלוא היסודיות. הניקוי יתבצע באמצעות לחץ אוויר ומים.

למה לצפות אחרי הטיפול?

הטיפול כאמור מבוצע בהרדמה מקומית ולכן לא כרוך בכאבים. בניגוד לטיפולי שורש או לטיפולי שיניים אחרים, בסופו לא צפויים להופיע כאבים חריגים, אך ייתכן כאב מקומי בלבד לאחר שההרדמה תתפוגג, אשר צפוי לחלוף במהרה.

כדי להבטיח את הצלחת התהליך, יש להקפיד אחרי הטיפול על שמירה מרבית על היגיינת הפה. יש לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, לנקות בין השיניים באמצעות חוט דנטלי או קיסמים רפואיים, לשטוף את הפה עם תמיסה ייעודית ולהגיע לניקוי עמוק אצל שיננית או רופא שיניים מוסמך אחת לשלושה חודשים.

בדיקת חניכיים