השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    ציפוי למינייט לחיוך מושלם

    כשאנחנו לא מרגישים בטוחים עם מראה החיוך שלנו, אנחנו עלולים לחייך פחות, לדבר פחות, לצחוק פחות ולנסות להסתיר את השיניים בכל אינטראקציה חברתית. חוסר ביטחון עצמי בגלל מראה שיניים מוצהב או לא ישר אינו נדיר כלל וכלל. למרבה המזל,  ההתקדמות הטכנולוגית בתחום רפואת השיניים לאורך השנים יצרה את האפשרות של ציפוי למינייט לכל אותם מטופלים שרוצים לשפר את המראה האסתטי של החיוך שלהם.

    מה זה ציפוי למינייט?

    ציפוי שיניים מסוג למינייט הוא מעטפת דקה שמעוצבת תוך שימוש בדפי חרסינה או חומרים מרוכבים. את הציפוי מניחים על המשטח הקידמי של השיניים על מנת שיהיה ניתן לשנות את הגוון, אורך השיניים, לתקן רווחים קלים ולשפר את המראה הכללי שלהן.

    שכבות החרסינה של ציפוי הלמינייט מונחות על שכבת האמייל שקיים בשיניים ומודבקות באמצעות דבק מיוחד. בניגוד למה שרבים חושבים, ציפוי למינייט אינו מצריך השחזה והסרה של שכבת האמייל של השן (שתפקידה להגן עליה) ולכן מדובר בהליך שאינו פוגע בשן הטבעית. כמובן שרופא השיניים שמבצע את הטיפול חייב להיות בעל ניסיון וידע על מנת לוודא שההליך מבוצע בצורה נכונה ומדויקת מבלי לפגוע בשיניים הטבעיות. על מנת לעשות זאת, ישתמש בשרפים אשר רגישים לאור עד אשר הציפוי יהיה חזק מספיק תוך שמירה על בריאות השן והחניכיים.

    מה ההבדל שבין ציפוי רגיל לבין ציפוי מהדור הישן ללמינייט?

    ציפוי שיניים "רגיל" עשוי מחומרים מרוכבים המשמשים ברפואת השיניים לתיקוני שיניים קלים ויכולים לשמש גם כציפוי. הרופא מורח את החומר על השן, מעצב אותו ומשתמש בנורה ייעודית כדי לייבש אותו ולהדביק אותו לשיניים. הפרוצדורה מהירה, זולה יחסית ופשוטה. החיסרון הוא שהציפוי חייב תחזוקה במרפאת השיניים כי הוא סופח צבע מהמזון שלנו. כמו כן, חומרים מרוכבים אינם מחזיקים מעמד יותר מ-4 עד 6 שנים.

    ציפוי למינייט מדפי חרסינה אמנם יקר יותר אך הוא נראה טבעי יותר ונחשב למאוד עמיד. ציפוי למינייט. כאשר מבצעים ציפוי למינייט בשיניים, אין צורך לשנות את מבנה השן או להוריד משכבת האמייל. עובי הציפוי זהה לעובי של עדשות מגע ולכן גם התחושה היא טבעית יותר. הוא אינו סופח צבע ועמיד לשנים רבות.

    יתרונות וחסרונות של ציפוי למינייט

    היתרון הגדול של ציפוי למינייט הוא שלא ניתן להבדיל בין מראה של שן טבעית לבין שן שמונח עליה ציפוי וזאת כיוון שהציפוי מוכן בהתאם למבנה הספציפי של אותו מטופל. שלא כמו שיניים טבעיות, הציפוי עמיד בפני היווצרות של כתמי קפה ותה בגלל החומרים והטכנולוגיה בה משתמשים למטרת ייצורו.

    החסרונות של ציפוי למינייט הוא שלוקח זמן להכין את הציפוי והיא לעיתים יכולה לעכב את הנחת הציפוי עד לשבוע מהרגע שבו המטופל בוחר באופציית טיפול זו. במידה והציפוי מונח בצורה נכונה על השיניים הטבעיות, המטופל יכול להתנהל בצורה רגילה אך חשוב לזכור שגם ציפוי למינייט יכול להישבר. יש להימנע מכסיסת ציפורניים עם השיניים או ריסוק קרח עם השיניים – בדיוק כשם שהייתם נוהגים עם השיניים הטבעיות, יש להתייחס אל הציפוי באותה עדינות ומחשבה.

    איך עושים ציפוי למינייט לשיניים?

    הליך הנחת ציפוי למינייט  מורכב ממספר שלבים.

    בשלב הראשון, עליכם להגיע לפגישה עם רופא השיניים שבה הוא יוכל לבצע מדידות מדויקות של השיניים על מנת שיהיה ניתן להכין את הציפוי ברמת דיוק גבוה (עד לרמת המילימטר).

    השלב השני שיבוצע באותה פגישה יהיה הכנת מודל של השיניים בלסת העליונה והתחתונה (גם אם מדובר בציפוי למינייט שיונח על לסת אחת).

    השלב השלישי יהיה שליחה של אותו מודל אל מעבדת שיניים שם הציפוי יוכן. את שכבות החרסינה הדקות יכניסו לתוך תנור שמיועד במיוחד להכנת ציפוי הלמינייט.

    לאחר שהתוצר המוגמר יהיה מוכן, המטופל יתבקש להגיע שנית אל מרפאת השיניים. בפגישה זו, הציפוי יונח על השיניים ויוצמד אליהן בחוזקה תוך מריחת דבק מיוחד ושימוש בלייזר שמטרתו לייבש את הדבק ולוודא שהציפוי מנוח כראוי על השיניים. במידה וכל השלבים נעשו בצורה נכונה ונעשה שימוש בחומרים הנכונים והמתאימים לטובת ייצור הציפוי, לא ייווצרו פערים בין השיניים.

    חשוב להקפיד לשמור על היגיינת הפה ולקבוע ביקורות אצל רופא השיניים על מנת לוודא שהתוצאות נשמרות ותוכלו ליהנות משיניים לבנות וחיוך מרשים.

    איך לשמור על הציפוי?

    תחזוקה של ציפוי למינייט היא מאוד פשוטה – כל מה שצריך לעשות הוא להתייחס לציפוי כשם שהייתם מתייחסים לשיניים הטבעיות. לצחצח שיניים פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי פעם ביום. רופא השיניים לרוב ימליץ להשתמש במשחת שיניים מיוחדת על מנת שלא לשחוק את הציפוי. יש לבקר אצל רופא השיניים כשבוע לאחר הנחת הציפוי, על מנת לוודא שהכל מונח במקום ולבחון את תגובת הפה להימצאות הציפוי.

    חשוב להקפיד להגיע לביקורת על מנת שתהיו בטוחים שבריאות השיניים נשמרת גם אם לא מתעוררת בעיה עם הציפוי. במידה ויש למטופל נטייה לשחוק שיניים, רופא השיניים יוכל להמליץ על מגן שיניים בו יהיה צריך להשתמש במהלך שינה בלילה על מנת למנוע פגיעה בציפוי.

    כמה עולה ציפוי למינייט?

    למינייט דפי חרסינה איכותי עולה כ-4,000 ₪ לשן, נהוג לצפות את ארבעת השיניים הקדמיות מכיוון שאלו הבולטות ביותר. ציפוי שיניים באיכות גבוהה שנעשה על ידי רופא שיניים בעל ניסיון יכול להחזיק מעמד כ-10 שנים ואף יותר כך שמדובר בהחלט בהשקעה לטווח ארוך. הסיבה למחיר הגבוה יחסית לשיטות אחרות היא החרסינה. חרסינה באיכות גבוהה לא נוטה להישבר, נראית מאוד טבעית, ניתן להתאים אותה בצורה מושלמת לשיניים כך שאי אפשר להבחין שמדובר בציפוי. כמובן שישנן שיטות אחרות שעלותן נמוכה יותר, אך מבחינת איכות התוצאה – למינייט דפי חרסינה היא האופציה הטובה ביותר.

    ציפוי למינייט לחיוך מושלם
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.