השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    רגישות לחום בשיניים

    גם אתם נמנעים משתיית משקאות חמים כמו תה או קפה כי הם גורמים לכאב חד ופתאומי בפה? אוכלים מנה שבדיוק יצאה מהתנור אבל לא יכולים לקחת יותר מביס אחד כי הכאב משתלט עליכם? קודם נגיד שאתם ממש לא לבד – רגישות למזונות חמים היא תופעה מוכרת שרבים סובלים ממנה, אבל ממה בדיוק היא נגרמת? הנה כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:

    דלקות חניכיים 

    דלקת חניכיים היא תופעה נפוצה מאוד שתופיע אצל רוב האנשים בשלב כלשהו בחייהם ברמה כזו או אחרת. כשלא מטפלים בה, הדלקת עלולה להחמיר ולהפוך למחלת חניכיים – מצב כרוני ומסוכן שעלול עם הזמן אף להוביל לאובדן שיניים.

    גם דלקות חניכיים וגם מחלת חניכיים מתקדמת עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, מצב שבו החניכיים נסוגות וחושפות את שורשי השיניים. אלו אזורים בשן שמלאים בתאי עצב – וכאשר הם חשופים, השיניים הופכות רגישות יותר לחום ולקור.

    חריקת שיניים

    אם אתם נוטים לחרוק שיניים בלילה, כדאי לטפל בבעיה שאמנם נתפסת כתמימה אבל היא לחלוטין לא כזאת. חריקת שיניים מתמשכת עלולה להוביל לשחיקתן ולחשוף את השורשים שלהן – דבר שכאמור מגביר את הרגישות שלהן למאכלים חמים או קרים.

    חומרים להלבנת שיניים 

    חומרים מסוימים שמשמשים להלבנת השיניים אמנם עוזרים להשיג חיוך לבן ואסתטי יותר, אך גם עלולים להגביר את הרגישות בחלל הפה. מדובר במצב זמני שבדרך כלל לא משפיע עליכם בטווח הארוך – אך אם הכאב משמעותי ביותר – חשוב להתייעץ על כך עם הרופא המטפל במרפאת השיניים.

    קשיים בשמירה על ההיגיינה של חלל הפה 

    אם אתם מתקשים להקפיד על צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, לא משתמשים בחוט דנטלי אחרי הצחצוח ולא מגיעים לניקוי אבן אצל שיננית אחת לכמה חודשים – אתם למעשה מגבירים את הסיכון לבעיות דנטליות כמו עששת.

    העששת נגרמת כתוצאה מהצטברות מתמשכת של רובד חיידקים (פלאק) על השיניים ועם הזמן עלולה להוביל להרס רקמות החניכיים ולחורים בשיניים אשר מגבירים את הרגישות וגם מסכנים את הבריאות הדנטלית בטווח הארוך.

    נורת אזהרה שמתריעה על בעיה חמורה

    כפי שהבנו, רגישות לחום היא ברוב המקרים רק סימפטום לבעיה רחבה יותר שמסתתרת מתחת לפני השטח. נסיגת חניכיים היא הגורם המרכזי לרגישות הזאת, אך לא רק. כשלא מטפלים בה, התופעה יכולה לגרום לכם לאבד את השיניים ולדרוש טיפולים אחרים – מורכבים וכואבים בהרבה. לכן, חשוב שלא להתעלם מהכאבים האלו ולטפל בהם לפני שהבעיה תחמיר.

    לא בעוד חודש ולא מחר, מגיעים לטיפול לפני שיהיה מאוחר

    אם אתם סובלים מרגישות למזונות חמים או קרים, כמו גם מבעיות דנטליות נוספות כמו דימום בחניכיים, כאבים בלעיסה, נסיגת חניכיים או נפיחות בחלל הפה – אנחנו ממליצים להגיע בהקדם לאבחון אצל פריודונט – מומחה לרפואת חניכיים – במרפאת גל. ככל שתקדימו להגיע לאבחון כך יגדל הסיכוי שנוכל לטפל בבעיה בקלות – לפני שתחמיר ותצריך טיפול מורכב יותר.

    רגישות לחום בשיניים