השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    איך עישון פוגע בחניכיים שלכם?

    עישון סיגריות ומוצרי טבק אחרים משפיעים לרעה על החניכיים והשיניים.
    אנשים מעשנים מפתחים יותר אבנית בשיניים מאנשים שאינם מעשנים, מה שעלול להוביל למחלות חניכיים, דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים ולאיבוד שיניים (למעשנים יש סיכוי גבוה פי שלוש לפתח מחלות חניכיים). הסיבה לכך משום ריבוי הרובד והאבנית המצטברים מהכימיקלים שבמוצרי טבק המשפיעים על זרימת הרוק בפה ומקלים על חיידקי הפה להידבק לשיניים ולחניכיים, רובד זה מתקשה והופך לאבנית.

    אפילו מוצרי טבק ללא עישון עלולים לגרות רקמת חניכיים, ולגרום לחניכיים להשתחרר סביב השיניים, ולהקל על החיידקים להתיישב בהם ולפתח ריקבון.

    בנוסף, עישון משפיע על התפקוד התקין של רקמת החניכיים, גורם לזיהומים ומגביל את זרימת הדם. מעכב את הריפוי לאחר השתלת שיניים, עקירת שיניים או טיפול במחלות חניכיים ומקשה על תהליך ההחלמה.

    סימפטומים של בעיות חניכיים

    חניכיים בריאות הן יציבות וורודות בהירות. אם יש לך את הסימנים הבאים, כנראה שיש לך בעיות חניכיים שכדאי מאד לטפל בהן בהקדם:

    1. חניכיים נפוחות.
    2. כאבים בזמן לעיסה.
    3. חניכיים בצבע אדום בוהק עד סגול כהה.
    4. חניכיים רגישות לקור וחום.
    5. חניכיים מדממות בעת צחצוח שיניים או עם מגע.
    6. נסיגת חניכיים: חניכיים המתרחקות מהשיניים (נסוגות), וגורמות לשיניים להיראות ארוכות מהרגיל.
    7. מוגלה בין השיניים לחניכיים.
    8. ריח רע מהפה.
    9. שיניים רופפות ולא יציבות.

    השלכות של נסיגת חניכיים ודלקות חניכיים

    מדוע חשוב לטפל כשיש נסיגת חניכיים?

    חניכיים "נסוגות" חשופות הרבה יותר לחדירת חיידקים אל תוך הלסת בנוסף לזיהומים. עקב כך השיניים עלולות לזוז ממקומן, לאבד יציבות ואף לנשור עם הזמן. מראה השיניים עקב נסיגת החניכיים אינו אסתטי ויש רגישות לחום ולקור. חשוב להבין שנסיגת חניכיים היא מחלת חניכיים שיש לטפל בה בהקדם לפני שתחמיר וגרום לבעיות בריאותיות אחרות.

    טיפול מומלץ לנסיגת חניכיים:

    טיפול בנסיגת חניכיים יעצור את המחלה או הדלקת שנוצרו אך לא יוכל להשיב חניכיים שכבר נסוגו. במצב זה השתלת חניכיים היא הפתרון הטוב והמתאים ביותר כשיש נסיגת החניכיים. מדובר בפעולה כירורגית קצרה שדואגת לעבות את רקמת החניכים הנסוגות במטרה להחזיר את החניכיים למצב בריא.

    למה דלקת חניכיים מסוכנת כל כך?

    דלקת חניכיים כרונית משפיעה ישירות הן על בריאות הפה והן על בריאותנו הכללית. החיידקים מצליחים לחדור מחזור הדם עקב הפציעות והדימומים באזור החניכיים המודלק וכך החשיפה לחיידקים גדולה יותר ומחזור הדם  הם עלולים להגיע אל כל חלק בגוף האדם ולהחליש את מערכת החיסון. ולחשוב שכל הסיבוך הזה התחיל מדלקת בחניכיים.

    טיפול בדלקת חניכיים

     חשוב מאד לטפל בדלקת חניכיים בשלביה המוקדמים על מנת למנוע נשירת שיניים ולאחר מכן את לדאוג להשתלת שיניים חלופיות. כדאי לדעת שהסיכוי לאיבוד שיניים אצל אנשים שסבלו מדלקות חניכיים ולא טיפלו בזמן, היה גבוה פי 5.6 מאנשים שטיפלו בדלקת החניכיים בשלביה הראשונים) לכן חשוב מאד לא להזניח ולגשת לפריודנט ו/או רופא השיניים בהקדם.

    מעוניינים בפגישת התייעצות עם פריודנט?
    התקשרו כעת אלינו –
    073-3745938

    עישון פוגע בחניכיים