הקצעת שורשים

הקצעות שורשים- ניקוי עמוק
אחוז גבוה מהאוכלוסייה סובל מדלקות ומחלות חניכיים. בעיות בחניכיים לרוב אינן גורמות לכאב, אלא בשלב מתקדם של המחלה.   כאשר נוצרת דלקת בחניכיים היא מתקדמת לאורך שורש השן, ויוצרת "כיס חניכים". בכיסים מצטברים חיידקים ובקטריות וללא טיפול מתאים מחלת החניכיים תגרום להרס המבנים התומכים בשיניים ולבסוף לניידות ואיבוד של השיניים . ניתן לטפל במחלות חניכיים כאשר מאבחנים אותן בזמן בטיפול שמרני ובסיסי . לעיתים, אנו מאבחנים את מחלת החניכיים במצב מתקדם, ועל מנת לעצור את התקדמות המחלה ימליץ הרופא על ביצוע הקצעות שורשים, "גרידת חניכיים" כשלב ראשוני של טיפול חניכיים.

מה זה הקצעת שורשים?

הקצעות שורשים הן תהליך ניקוי של שורש השן החשוף לכיס החניכיים ושל רקמות החניכיים. מטרת הניקוי היא טיפול במחלת החניכיים ובכיסי החניכיים שעומקם גדול מ- 3 מ"מ, הסרה של רובד תת חניכי, רעלנים של חיידקים, אבנית תת חניכית ורקמת חניכיים דלקתית. במהלך הפגישות מקבל המטופל את הכלים לביצוע ניקוי בבית עם דגש על אזורים בעייתים במיוחד.
הקצעת שורשים היא ניקוי עמוק יותר מניקוי רגיל תקופתי, מתבצעת תחת הרדמה מקומית ודורשת בדרך כלל כ- 2-5 פגישות במרפאה. בכל טיפול נהוג לבצע הקצעת שורשים באזור אחר בפה

במרפאה מבצע דר' גיא את הקצעות השורשים בעצמו, תוך שימוש בכלים מתקדמים וחומרים אנטי בקטריאליים מסוגים שונים.

כאמור, הקצעות שורשים הן טיפול פשוט למדי והוא מתבצע בשני שלבים:
בשלב הראשון ניתנת הרדמה מקומית באזור המועד לטיפול, וזאת בכדי לבצע עבודה יסודית ומעמיקה ולמנוע כאב. ההרדמה מתבצעת ברבע מחלל הפה. בשלב השני, לאחר שההרדמה החלה את פעולתה, מתבצע הניקוי העמוק תוך שימוש בכלים מתקדמים כגון: קיורטות וסקיילרים, אשר להם גישה לכל האזורים בשיניים.

לאחר סיום הטיפול, תיתכן רגישות קלה בחניכיים ובשיניים, אשר חולפת לאחר זמן קצר, לאחר טיפול הקצעות שורשים, שיניים ניידות או בסיכון יתייצבו והסיכוי שלהן להישמר לאורך זמן בחלל הפה יגדל.

לאחר סיום הטיפול בכל הפה, מומלץ לשמור על שגרת שימור החניכיים ושיניים על ידי מספר פעולות יומיומיות פשוטות. ביצוע ניקוי אבנית אצל שיננית מומחית פעמיים עד ארבע פעמים בשנה, הקפדה על צחצוח שיניים  נכון עדין ולא אגרסיבי, כדי לשמור על השורשים שטופלו בהקצעת השורשים, הפחתה בעישון והקפדה על היגיינת הפה.

הקצעת שורשים

הקצעות שורשים- ניקוי עמוק
אחוז גבוה מהאוכלוסייה סובל מבעיות חניכיים. בעיות בחניכיים לרוב אינן גורמות לכאב, אלא כאשר מצב החניכיים חמור ונגרם נזק רב. הסימפטומים של מחלת חניכיים מופיעים במצבים מתקדמים של המחלה. כאשר נוצרת דלקת, היא מתקדמת לעבר שורש השן, ויוצרת "כיס חניכים". בכיסים מצטברים חיידקים ובקטריות, וללא טיפול מתאים מחלת החניכיים תשפיע לרעה על המבנים התומכים בשיניים ותגרום לתזוזתם. ניתן לטפל במחלות חניכיים כאשר מאבחנים אותן בזמן בטיפול שמרני ובסיסי כדי לשמור על בריאות הפה. לעיתים, אנו מאבחנים את מחלת החניכיים במצב מתקדם, ועל מנת לעצור את התקדמות המחלה, רגע לפני ניתוח חניכיים, ימליץ הרופא על ביצוע הקצעות שורשים, "גרידת חניכיים".
הקצעת שורשים היא ניקוי עמוק יותר מניקוי רגיל תקופתי, מתבצעת תחת הרדמה מקומית ודורשת בדרך כלל כ- 2-5 פגישות במרפאה. בכל טיפול נהוג לבצע הקצעת שורשים ברבע מחלל הפה.

כאמור, הקצעות שורשים הן טיפול פשוט למדי והוא מתבצע בשני שלבים:

מחקרים מעידים על כך שמטופלים רבים מגיבים מצוין לטיפול משולב של ניקוי ביתי וטיפול הקצעת שורשים, ובמקרים רבים אין צורך בטיפול נוסף, וכך נמנעים מהצורך לבצע ניתוח חניכיים.
לאחר סיום הטיפול בכל הפה, מומלץ לשמור על שגרת שימור החניכיים ושיניים על ידי מספר פעולות יומיומיות פשוטות. ביצוע ניקוי אבנית אצל שיננית מומחית פעמיים בשנה, הקפדה על צחצוח שיניים עדין ולא אגרסיבי, כדי לשמור על השורשים שטופלו בהקצעת השורשים, הפחתה בעישון והקפדה על היגיינת הפה.