השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    5 דברים שלא ידעתם על שתלים דנטליים

    השיניים שלנו הן איבר חזק ועמיד מאין כמוהו – אבל גם הן, כמו כל חומר בטבע, נידונו להתבלות ולהיהרס בשלב כזה או אחר במהלך החיים. רבים מאיתנו בשלב כלשהו ידרשו לשחזור שיניים – או בשמו המוכר יותר – שתלים. תחום השתלים בשיניים הוא מורכב ביותר ובעיקר משתכלל ומתפתח כל הזמן. אז בואו נכיר כמה עובדות מעניינות שלא בטוח שהכרתם על העולם המרתק של שיקום הפה:

    1. השתל הוא רק חצי הדרך

    כשאנשים נדרשים לשחזר שיניים אבודות, הם פשוט קוראים לזה "שתלים" – אבל האמת היא ששיקום השן מורכב משני חלקים – אחד מהם הוא השתל, שהוא למעשה מעין בורג שמחובר ללסת כדי לקבע את השחזור. החלק השני נקרא כתר והוא למעשה החלק הנראה לעין והלבן של שחזור השן. בשלב הראשון בתהליך מקבעים את השתל במקומו ועליו מלבישים כתר זמני. בשלב מאוחר יותר, בדרך כלל כמה חודשים, ניתן יהיה להתקין גם את הכתר הקבוע.

    2. לא תמיד חייבים לחכות

    בדרך כלל, הליך השתלת שיניים דורש זמן – כמה חודשים לכל הפחות. עם זאת, בשנים האחרונות הטכנולוגיה בתחום עשתה קפיצת דרך המאפשרת, במקרים מסוימים, לבצע את השתלת השיניים ביום אחד. הדבר תלוי בגורמים רבים ובעיקר במצבו הדנטלי הייחודי של המטופל, אך בייעוץ במרפאה נוכל להעריך האם אכן ניתן לבצע זאת בזמן הזה גם אצלכם.

    3. השתלים תורמים לחיזוק הלסת

    חלק מהאנשים חוששים שחיבור אביזרי שחזור מלאכותיים ללסת יכול לפגוע בה או להחליש אותה אבל בפועל ההיפך הוא הנכון. השתלים הדנטליים שמתחברים ללסת מעודדים את הגוף לאחות את האזור הזה ולעבות את העצם הקיימת בו. לכן האזור בלסת שבו מותקנים השתלים דווקא הופך חזק ויציב יותר לאורך זמן – מה שגם מבטיח את יעילות הטיפול בטווח הארוך.

    4. החומר שממנו מיוצר השתל משמש גם לייצור טילים

    הנה עובדה שאולי תפתיע אתכם – סוכנות החלל האמריקנית NASA, מייצרת את הטילים שלה מאותו החומר שמשמש גם לשתלים לשחזור השיניים. השתל, נזכיר, הוא בורג עמיד ויציב שמקובע לתוך עצם הלסת בהברגה. הוא מיוצר מחומר בשם טיטניום – שידוע בחוזק ובעמידות שלו לאורך זמן. החומר הזה מהווה מרכיב בולט גם בייצור מעבורות חלל. גם מעבדות השיניים משתמשות בו על מנת לוודא שאביזרי השחזור יחזיקו מעמד למשך עשורים רבים, בשאיפה שאפילו לכל החיים.

    השתלת שיניים

    5. שתלים עוזרים להפחית עששת

    השיניים האנושיות הן חומר שמהווה קרקע פורייה לחיידקים ולעששת. מנגד, שתלים וכתרים אמנם מרגישים כמו הדבר האמיתי, אבל הם מיוצרים מחומרים שלא יכולים להיות בהם חורים כמו בשיניים האמיתיות שלנו. עם זאת, הימצאות השתלים בפה לא מונעת דלקות חניכיים ולכן עדיין חשוב מאוד להקפיד לשמור על היגיינת בפה מצוינת וגם להגיע לביקורות אצל רופא השיניים כדי לזהות מראש בעיות שעלולות להופיע ולטפל בהן בהקדם.

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.