השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    5 דברים שלא ידעתם על הרמת סינוס

    הרבה אנשים שנדרשים להליך שיקום של חלל הפה, או בשמו המוכר יותר – שתלים להחלפת שיניים אבודות – שומעים מהרופא במפגש הראשון שלפני שיבצעו את ההשתלה בפועל, הם ידרשו להליך מקדים של הרמת סינוס. מטבע הדברים, שלמי שאינו מכיר את התחום, המושג המשונה יכול להישמע מבלבל ולהעלות לא מעט תהיות וחששות. אז כדי לעזור לכם להכיר אותו קצת יותר ובעיקר להירגע, ריכזנו כמה עובדות חיוניות על ההליך הנפוץ:

    1. הרופא לא באמת מרים את הסינוס

    הסינוסים הם לא יותר מחללים בפנים שלנו. לכולנו יש סינוסים בין היתר באזור שמאחורי האף – בין הלסת לעיניים. הם תחומים מלמטה על ידי עצמות הלסת – שגם תומכות בשיניים שלנו ומקבעות אותן במקומן. כאשר שיניים נושרות או נעקרות, העצם הזאת עלולה להיספג, מה שירחיב את הסינוס ויקשה על קליטת השתלים. לכן, לפני שמבצעים השתלת שיניים, יש "להרים" את הסינוס – כלומר – להשתיל תחליף עצם שיתחום אותו מלמטה.

    2. לפעמים אפשר לבצע את הטיפול הזה ביחד עם השתלים – ולפעמים לא

    אנשים מטבע הדברים ירצו לסיים את הליך שיקום חלל הפה כמה שיותר מהר ובלי לפרוס אותו על פני חודשים ארוכים. לפעמים הדבר יהיה אפשרי – אבל לפעמים למרבה הצער ידרשו חודשים ארוכים של המתנה כדי לוודא קליטה נכונה של העצם ושיקום של האזור. זאת כדי להבטיח שהעצם המשוקמת תהיה יציבה מספיק כדי לקלוט את הזעזוע של הטיפול ולתמוך בשתלים כנדרש. ההחלטה בהקשר הזה תינתן על ידי הרופא רק לאחר שיבחן את מצבכם הייחודי.

    3. יש שני סוגים של ניתוחים נפוצים להרמת סינוס

    ניתוחים להרמת סינוס או להשתלת עצם מבוצעים באחת משתי גישות מרכזיות. הגישה הפתוחה היא הגרסה המורכבת יותר של הטיפול, אשר מבוצעת במקרים שבהם המטופל סובל ממחסור משמעותי יותר בעצם. במצב כזה, משך ההחלמה יהיה ארוך יותר. הגישה ה"סגורה" כוללת חתך קטן יותר, טיפול קל באופן יחסי וגם תקופת החלמה קצרה יותר. ברוב המקרים, אם הניתוח מבוצע בשיטה הסגורה, ניתן יהיה גם להתקין את השתלים באותו הביקור במרפאה.

    4. הטיפול מתאים כמעט לכולם

    כיום ניתן לבצע השתלת עצם או הרמת סינוס לכל מטופל שנזקק להשתלת שיניים אך סובל ממחסור של עצם הדרושה לקליטת השתלים. עם זאת, אנחנו לא נמליץ לבצע אותו במקרים חריגים של אנשים עם מחלות רקע שיכולות להשפיע על הטיפול. זה כולל בעיקר אנשים שסובלים מסינוסיטיס כרונית או מסוכרת שאינה מאוזנת.

    5. במקרים מסוימים אפשר לוותר על ההליך הזה ועדיין ליהנות משתלים

    בשנים האחרונות פותחו כמה טכניקות יעילות להשתלת שיניים מהירה ואפקטיבית שניתן לבצע תוך יום אחד – וללא טיפול מקדים להשתלת עצם. הטיפולים האלו הוכחו כיעילים לסוגים שונים של מטופלים, אך הם לא מתאימים לכל אחד וגם להם יש השלכות וסיכונים שחשוב להכיר. רק לאחר אבחון במרפאה נוכל לקבוע מהו הטיפול המתאים ביותר בעבורכם.