השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    שיקום הפה ביום אחד

    שיקום הפה לאחר איבוד שן אחת או כמה שיניים – הוא הליך מורכב, אשר דורש מקצועיות, רגישות ומיומנות ברמות הגבוהות ביותר. רופא המתמחה בשיקום הפה עובר הכשרה מעמיקה בנושא ומכיר את כל השיטות הוותיקות והחדשניות לביצוע השיקום בצורה המיטבית.

    ברוב המקרים, מדובר בתהליך ארוך שיכול להתפרס על פני כמה חודשים או אפילו שנים. עם זאת, במקרים מסוימים, הטכנולוגיה המתקדמת והפיתוחים העדכניים מאפשרים לבצע את התהליך גם ביום אחד.

    חשוב להבין כי שיקום הפה ביום אחד לא מתאים לכל אדם וההחלטה באשר לאופן השיקום המומלץ תתקבל על ידי הרופא לאחר בחינה מעמיקה של המצב הדנטלי. עם זאת, ישנן כמה שיטות שניתן להשתמש בהן כיום כדי להבטיח קיצור משמעותי של התהליך. הנה כמה מהמובילות והמוכרות ביותר שבהן:

    שימוש בשתלים דנטליים ייחודיים

    את השתל מחדירים לתוך עצם הלסת כדי לקבע את הכתר שמהווה תחליף לחלק הנראה לעין של השן. זהו החלק היציב והחזק ביותר בשחזור השן – אשר מחזיק את תחליף השן במקומו, מאפשר לו לעמוד בעומסים גדולים ומונע ממנו להתנתק.

    בדרך כלל, השתלים האלו הם ארוכים מאוד, כדי להתקבע בחוזקה בתוך עצם הלסת. אולם כיום יודעים שבמקרים מסוימים ניתן להשתמש גם בשתלים קצרים יותר, אשר יכולים להביא לקיצור משמעותי של תהליך השיקום. בשונה משתלים רגילים, שכאמור מוברגים לתוך עצם הלסת, השתלים האלו מחוברים כמו מסמר ומתאימים לאנשים עם עצם לסת קצרה. בכך מתייתר הצורך לבצע הליך מקדים של השתלת עצם, אשר מאריך את התהליך כולו.

    השתלת שיניים "אול און 4" (All On 4)

    זהו אחד הטיפולים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות בתחום שיקום הפה – ואפשר בהחלט להבין מדוע. זוהי שיטה ייחודית בתחום, אפשר פותחה על ידי מומחה לשחזורי שיניים מפורטוגל בשם ד"ר פאולו מאלו. במסגרת השיטה, במקום לחבר כמה כתרים לכמה שתלים שמוברגים לתוך הלסת – ניתן לחבר שורה של כתרים לארבעה שתלים בלבד ולקבע אותם ללסת בזווית מיוחדת שתבטיח את היציבות שלהם לאורך זמן.

    בשיטה הזו מתקצרים שלבים רבים בתהליך – אך בלי לפגוע בסיכוי שהשתלים יישארו איתנים וחזקים למשך שנים רבות – לעיתים אף לכל החיים, אם מקפידים על תחזוקה נכונה.

    שיטות ייחודיות להרמת סינוס

    הרמת סינוס מהווה במקרים רבים שלב מקדים בדרך לשחזור שיניים אבודות. זוהי למעשה השתלת עצם בחלקו העליון של הפה, עצם שבמקרים רבים נספגת לאחר אובדן שיניים ומגדילה את הסינוס – שהוא חלל ריק שממוקם בפנים שלנו מעל הפה ומתחת לעיניים.

    באופן כללי, בדרך כלל אין אפשרות לוותר על השלב הזה מכיוון שהשתלים מתקבעים כאמור לאותה העצם ששומרת עליהם במקומם. אולם פיתוח חדשני של רופא ישראלי מאפשר כיום להשתמש בבלון על מנת להרים את חלקן התחתון של הסינוס ולהחדיר למקום תחליף עצם. בכך הטיפול כולו מתקצר וניתן לבצע את שחזור השיניים כבר באותו היום וללא צורך לדחות אותו בכמה שבועות או חודשים.

    שיקום הפה ביום אחד
    שיקום הפה ביום אחד

    שיקום הפה בשיטת Guide

    טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית שינתה מאוד את האופן שבו עובדות מרפאות השיניים בארץ ובעולם. בין היתר, ניתן כיום להשתמש בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית ובסורק CT על מנת לייצר שתלים שמתאימים בצורה טובה יותר לפה של המטופל ובכך להביא לקיצור ניכר של ההכנות וההיערכות לקראת שחזור הפה.

    כיום ניתן להשתמש במדפסת תלת ממדית כדי לייצר סד שנפרס בתוך הפה של המטופל ועליו יש נקודות שמראות לרופא בדיוק היכן לקדוח כדי לחבר את השתלים. בכך משתפר הדיוק ונחסך שיעור קריטי של זמן, משאבים וחומרי עבודה. גם המטופל נהנה מתהליך פחות כואב, עם פחות תופעות לוואי וסיבוכים.

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.