השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    התפריט שיגן על החניכיים מדלקות

    למאכלים שמרכיבים את התפריט שלנו יש כמובן השפעה מכרעת על בריאות חלל הפה – ובטח שגם על החניכיים. רובנו יודעים שכדי לשמור על בריאות הפה עדיף להפחית במאכלים עתירי סוכר ולהשתדל לצרוך מזונות פחות חומציים ויותר בסיסיים. אבל האם אתם יודעים מה לאכול כדי לסייע לגוף שלכם להילחם בדלקת ולקצר את משך ההחלמה?

    כמובן שתפריט בריא לא יחליף פעולות כמו צחצוח שיניים או טיפול שיננית בדרך לחניכיים בריאות יותר, אך המאכלים האלו בהחלט עשויים לתת דחיפה משמעותית למאמץ החשוב הזה:

    תזונה נכונה לבריאות הפה:

    אומגה 3 

     חומצת השומן החיונית והבריאה הזאת נחשבת לבעלת תכונות אנטי-דלקתיות. מחקר מצא כי אנשים שצורכים יותר אומגה 3 מצויים בסיכון מופחת לדלקות חניכיים. את הרכיב הזה תוכלו למצוא בדגי מים מלוחים, באגוזים, בשקדים ובזרעים.

    ויטמין C

     זה בטח לא חדש לכם שהוויטמין המפורסם הזה תורם לשיפור הבריאות בהיבטים רבים. ויטמין C ידוע כגורם שמחזק את מערכת החיסון, עוזר לה להילחם בזיהומים ועשוי להפחית את שיעור הדלקת בגוף. מאכלים שמכילים את הרכיב הזה בשיעור גבוה ויתרמו לבריאות השיניים כוללים בין היתר ברוקולי, פלפל ובטטה.

    נוגדי חמצון 

     אלו רכיבים בעלי יכולות מופלאות אשר מסייעים בין היתר להילחם ברדיקלים חופשיים אשר מגבירים את הסיכון לדלקות ולסרטן. שיעורים גבוהים של נוגדי חמצון מצויים בתה ירוד ובקקאו – משאות שכדאי בהחלט לצרוך בכל יום – עדיף עם כמה שפחות תוספות סוכר.

    מהם הגורמים להצטברות אבנית בחניכיים?

    חלק מהאנשים מאמינים שאם יצחצחו שיניים באופן קבוע – הפה שלהם יהיה במצב מצוין והם לא יצטרכו לעבור ניקוי מקצועי במרפאת השיניים. עם זאת, יש דבר אחד שאנחנו לא יכולים להסיר בעצמנו בבית – גם אם נשתמש בחוט דנטלי ונעשה הכול "לפי הספר". זוהי האבנית הידועה לשמצה – שבדרך כלל ניתנת להסרה באופן יסודי ומלא רק על ידי שיננית או רופא.

    אז מה זו האבנית? כששאריות מזון נותרות בחלל הפה, הן מזמנות לאזור חיידקים שמפרקים אותן ומפרישים חומר שנקרא פלאק. עם הזמן, הפלאק הזה הופך לאבנית שנחשבת מחוספסת ומורכבת יותר להסרה. בהיעדר טיפול, האבנית יכולה לשנות את גוון השן וכן להגביר את הסיכון לנסיגת חניכיים ולדלקת.

    מהם התסמינים של דלקות חניכיים?

    דלקות חניכיים הן בעיה נפוצה שכאשר לא מטפלים בה היא יכולה להחמיר ולהגיע עד לאובדן השיניים במקרים קיצוניים. לכן חשוב להיות ערים לסימני האזהרה שמאותתים על הופעתה. סימנים אלו כוללים בעיקר דימום בצחצוח, נפיחות ורגישות בחניכיים, רגישות לחום או לקור, ריח רע מהפה וטעם משונה בפה שיש אנשים שמתארים כ"טעם מתכתי".

     

    אם אתם מזהים אחד או יותר מהתסמינים האלו – חשוב להגיע לאבחון במרפאת השיניים בהקדם. ככל שתשכילו לעשות זאת מוקדם יותר, כך יהיה לנו קל יותר לטפל בבעיה ונמנע מכם המון כאב ועוגמת נפש בעתיד.

     

    תזונה בריאה