השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    גשר שקוף ליישור שיניים

    יישור שיניים יכו להיות תהליך מורכב, במיוחד עבור מבוגרים להם חשש מוצדק מאוד מגשר מתכתי ובולט. רפואת השיניים המודרנית לא קופאת על שמריה ואחד הפיתוחים המתקדמים ביותר בתחום הוא גשר שקוף ליישור שיניים המתאים במיוחד עבור מבוגרים שזקוקים לטיפול אורתודונטי.

    מה זה גשר שקוף ליישור שיניים?

    גשר שקוף מתייחס לשיטה ליישור שיניים המתבססת על שימוש בקשתיות שקופות במקום הגשר המתכתי העשוי "קוביות" (סמכים) ורצועות מתכת. מדובר על שיטה מהפכנית בתחום יישור השיניים לה יתרונות רבים. השיטה מבוססת על החלפת קשתיות מידי כשבועיים-שלושה כאשר כל קשתית היא שלב נוסף בתהליך היישור. הקשתיות לא מקובעות לשיניים, ניתן וצריך להוציא אותן בזמן אכילה, הן נוחות וקלות לשימוש, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לראות אותן כשהן מורכבות על השיניים והתוצאות של התהליך לרוב מצוינות.

    למי מתאים גשר שקוף ליישור השיניים?

    השימוש בגשר השקוף מתאים למרבית המקרים של צורך ביישור שיניים (על מי לא יוכל להשתמש בשיטה בהמשך). הוא מתאים במיוחד עבור מי שרוצה לעבור יישור שיניים אך נמנע מכך בגלל המבוכה הכרוכה בגשר מתכת מסורתי. בעוד שעבור ילדים ובני נוער צעירים ישנו אפילו חן מסוים בגשר "קוביות" הרי עבור מבוגרים מדובר על חשש אסתטי. ישנם לא מעט מבוגרים שזקוקים ליישור שיניים הן לתיקון בעיה מבנית והן לתיקון בעיה אסתטית אך הרעיון של גשר מתכתי מרתיע אותם. מכיוון שהקשתיות השקופות כמעט בלתי נראות הן פתרון מצוין עבור כל מי שרוצה לעבור יישור שיניים מבלי שאיש ידע על כך וישם לב לכך.

    למי לא מתאים לעבור יישור שיניים עם גשר שקוף?

    למרות שמרבית הזקוקים ליישור שיניים יוכלו לעבור אותו בשיטה זו ישנם כמה יוצאי דופן. במקרים מורכבים ייתכן שהשיטה לא תתאים והתוצאה הטובה ביותר תתקבל דווקא בשיטות אחרות, יש להתייעץ על כך עם האורתודונט. בנוסף, השיטה לא מתאימה למי שסובל מחריקת שיניים שכן התופעה עשויה לפגוע בשלמות הקשתיות. כמו כן, שימוש בקשתיות השקופות דורש מידה של אחריות ולכן לא תתאים לילדים צעירים במיוחד.

    מה תהליך יישור השיניים עם גשר שקוף?

    לאחר בדיקה יסודית של מצב השיניים ואישור הרופא כי גשר שקוף ליישור שיניים היא האופציה המתאימה ביותר ניתן להמשיך לתהליך היישור עצמו. השלב הראשון בתהליך הוא יצירת הדמית תלת ממד של מצב השיניים. בעזרת סורק ייעודי האורתודונט יוצר את ההדמיה, תוכנה מתקדמת מתכננת את צורת הקשתיות והנתונים מועברים למעבדה המייצרת אותן לפי המידות המדויקות של המטופל. התהליך הדרגתי כשאר כל קשתית היא שלב נוסף, לרוב יש להחליף קשתית אחת לשבועיים-שלושה עד להשגת התוצאות הרצויות. את הקשתיות יש להרכיב 20 שעות ביממה לפחות, להוציא אותן בזמן אכילה וצחצוח שיניים.

    מה היתרונות והחסרונות של השיטה?

    היתרון הגדול ביותר של גשר שקוף ליישור שיניים הוא העובדה שהגשר כמעט בלתי נראה. קשה מאוד להבחין בו. בעזרת הגשר השקוף אפשר לעבור יישור שיניים דיסקרטי לחלוטין מבלי שאיש ידע שהמטופל עובר את התהליך. בנוסף, מכיוון שהקשתיות אינן מקובעות לשיניים אפשר להסיר אותן כדי לצחצח שיניים ואין חשש מהכתמה או סיכון מוגבר לעששת כמו עם גשר סמכים מסורתי. יתרון נוסף הוא דיוק גבוה מאוד. מכיוון שהתכנון של תהליך היישור נעשה על ידי תוכנה ייעודית לאחר סריקה מתקדמת ניתן לעבור יישור שיניים מהיר יותר ומדויק יותר. החסרונות של השיטה הוא שהיא אינה מתאימה לכל מטופל ומחירה לרוב גבוה משיטות אחרות.

    גשם שקוף ליישור שיניים

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.