השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    פלטות שקופות ליישור השיניים

    צעירים ומבוגרים רבים זקוקים ליישור שיניים מסיבות בריאותיות ואסתטיות. אך החשש מגשר מתכתי בולט עשוי לגרום להם להימנע מכך. בדיוק עבור מטופלים אלו פותחו פלטות/קשתיות שקופות ליישור שיניים דיסקרטי, יעיל ומהיר. מהן פלטות שקופות ליישור שיניים? איך עובד התהליך?

    מהן פלטות שקופות ליישור שיניים?

    יישור שיניים בלתי נראה על ידי פלטות שקופות הוא מהפכה של ממש בתחום האורתודנטיה. בעבר, יישור שיניים נעשה על ידי גשר סמכים, אותן "קוביות" מתכת או חרסינה שכולנו מכירים. בשיטת הפלטות השקופות משתמשים בקשתיות העשויות חומר פולימרי מתקדם שקוף לגמרי. החידוש הוא בכך שכמעט ובלתי אפשרי להבחין בקשתיות. השיטה מהירה, דיסקרטית מאוד ויעילה ומתאימה במיוחד למבוגרים שצריכים לעבור יישור שיניים אך חוששים מהמבוכה של הרכבת גשר מתכת.

    מה היתרונות של פלטות שקופות על פני שיטות אחרות?

    לפלטות שקופות ליישור שיניים יתרונות רבים על פני השיטות המסורתיות:

    • הפלטות אכן שקופות לחלוטין – כמעט בלתי אפשרי להבחין בהן, אפילו מקרוב. עובדה זו מאפשרת לכל מי שזקוק ליישור שיניים בכל גיל לעבור את התהליך מבלי לחשוש מהמבוכה הכרוכה בגשר מתכתי.
    • ניתנות להסרה – הפלטות אינן מקובעות לשיניים וניתנות להסרה. הסרה של הפלטות נעשית בזמן אכילה ושתיה ולצורך צחצוח השיניים. בשיטה זו אין חשש להתפתחות כתמים על השיניים ואין סיכון מוגבר לעששת ודלקות חניכיים.
    • לא משפיעה על הלעיסה – גשר מתכתי שמקובע לשיניים יכול לגרום לאי נוחות בחלל הפה ולהשפיע גם על יכולת הלעיסה. במקרה של פלטות שקופות ליישור שיניים אין כל חשש שכזה שכן הן מוסרות בזמן אכילה ושתייה.
    • דיוק מקסימלי – יצירתה של כל קשתית מתוכננת על ידי תוכנת מחשב ייעודית בהתאם לאנטומיה הספציפית של המטופל ולצורך האורתודנטי. לכן הן אינן מפריעות בחלל הפה, לא גורמות לאי נוחות והטיפול מאוד מדויק. למעשה, התוכנה יכולה לתכנן מיקום מחדש של כל שן ושן לצד לקיחה בחשבון של כל קשת השיניים.
    • טיפול מהיר – מרבית המטופלים לא יזדקקו לתקופה ארוכה של שימוש בקשתית בשל היעילות הגבוהה של השיטה.

    איך עובד תהליך יישור השיניים עם פלטות שקופות?

    השלה הראשון בשימוש בפלטות שקופות ליישור השיניים הוא הדמיה תת ממדית של קשת השיניים בעזרת סורק ייעודי. הסריקה מועברת לתוכנה שמאפשרת תכנון מדויק של הקשתיות. לאחר מכן הקשתיות מיוצרות אינדיבידואלית לכל מטופל והאנטומיה שלו. כל מה שנדרש הוא להרכיב את הקשתית ל-20 שעות ביממה ולהקפיד על הוראות הטיפול בה. לרוב, כל קשתית מורכבת למספר שבועות, לאחר מכן עוברים לקשתית הבאה. כך בהדרגה כל קשתית מזיזה את השיניים למקומן הרצוי.

    האם ישנן הנחיות מיוחדות בזמן התהליך?

    כדי למקסם את התוצאות של יישור השיניים בשיטה זו רופא השיניים יספק הנחיות מדויקות וספציפיות לכל מטופל. הנחיות כלליות כוללות למשל:

    • יש להרכיב את הקשתיות ל-20 שעות ביממה לפחות.
    • יש להוציא ולהכניס את הקשתית בדרך בה רופא השיניים מנחה, אין לנשוך אותן למקומן.
    • יש לאחסן את הפלטות בקופסה הייעודית שלהן ולא במקומות אחרים.
    • אין להשאיר את הקשתיות במקומות חמים במיוחד, אין להרתיח אותן או לשטוף במים רותחים.
    • יש לצחצח שיניים כרגיל, 3 פעמים ביום לאחר הסרה של הקשתית.
    • ניקוי הפלטות יש לעשות עם מים פושרים וסבון כלים או משחת שיניים בעדינות.
    • יש להוציא את הקשתיות בזמן אכילה ושתיית משקאות חמים, ניתן להשאיר אותן בזמן שתיית משקאות קרים אך עדיף להוציאן (למעט שתיית מים).
    • יש להרחיק את הקופסה בה מאוחסנות הקשתיות מילדים ובעלי חיים שעשויים לגלות סקרנות ולפגוע בשלמות הקשתיות.

    פלטות שקופות ליישור שיניים

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.