השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    איך לבחור מרפאת שיניים

    במוקדם או במאוחר, כולנו מגיעים אל רופא השיניים – לבדיקה, לניקוי שיניים או לטיפולים מורכבים יותר. רופא השיניים שלנו מלווה אותנו לאורך שנים, מבקיעת השיניים הקבועות בגילאי הילדות ועד לטיפול בשיניים בגיל הזהב. לכן, בחירה של מרפאת שיניים חשובה כל כך – טיפול מקצועי, אמין, מגוון ולאורך שנים הוא השאיפה בחיפוש אחר מרפאה. מעבר לקריטריונים כמו שירות אישי ונעים, מרפאה נקיה וצוות מסביר פנים.

    מה עוד צריך לקחת בחשבון כשמחפשים מרפאת שיניים?

    מיקום

    לפני כל קריטריון אחר, חשוב מאוד לשים לב למיקום של מרפאת השיניים. אם המטרה היא למצוא מרפאה שתוכל לספק שירות מקיף, לאורך שנים ולמגוון צרכים דנטליים מומלץ לחפש מרפאה שקל להגיע אליה ולא נמצאת בעיר מרוחקת מידי. בנוסף, קירבה של המרפאה ונגישות קלה אליה תקל מאוד על הגעה בכל שעות היום, על הקפדה על תורי מעקב וטיפולים משמרים, לא תקשה על הגעה במקרי חירום ועוד. כמו כן, במידה ויש צורך בטיפול מורכב שדורש מנוחה והחלמה מיד אחריו אין צורך בנסיעה ארוכה ומעיקה.

    טכנולוגיה חדישה ומתקדמת

    רפואת השיניים המודרנית לא קופאת על שמריה, פיתוחים טכנולוגיים חדשים מגיעים לתחום כל הזמן. קל לזהות מרפאת שיניים איכותית בה רופאים מקצועיים ומעודכנים בכל שיטות העבודה והציוד המודרניים ביותר על ידי בחינת הטכנולוגיות העומדות לרשותם. כך למשל, תוכלו לראות שהמרפאה מציעה פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כמו:
    • טיפול בעזרת מיקרוסקופ דנטלי – מאפשר תפרים קטנים, טיפול פחות כואב ומהיר יותר.
    • מערכת לסריקת לסתות – משמשת בהשתלות שיניים לתכנון מדויק גם במקרים מורכבים.
    • הרדמה ממוחשבת – מכשיר חדשני שמאפשר הרדמה מקומית ללא זריקות.
    • שימוש בחומרים חדשניים כמו חלבון גדילה.
    • שתלים בטכנולוגיות מתקדמות – שתלים מיוחדים המתאימים למגוון מצבים ולא רק שתלי בורג סטנדרטיים.
    • שימוש בטכנולוגיות וציוד מתקדם לביצוע פעולות כמו הרמת סינוס והשתלת עצם.

    מרפאה בה ציוד מודרני וחדיש לצד צוות מקצועי ומנוסה יכולה להציע מגוון פתרונות למטופליה, גם במקרים מורכבים וגם למטופלים שבעבר נדחו על ידי רופאי השיניים.

    טיפול על ידי מומחים

    רפואת השיניים בארץ מתחלקת למעשה לשני חלקים – רפואת שיניים כללית ורפואת מומחים. ההבדל בין רופא שיניים כללי למומחה הוא שמומחה המשיך את הכשרתו בתחום ספציפי מעבר לשנות הלימודים הסטנדרטיות של רפואת השיניים. ישנן התמחויות רבות ברפואת שיניים כולל למשל התמחות בטיפולי שורש, מומחה חניכיים, התמחות בהשתלות שיניים ועוד. פעמים רבות רופאי שיניים כלליים מפנים מטופלים לבדיקה וטיפול אצל מומחה. כשמחפשים מרפאת שיניים כדאי למצוא כזו בה צוות של רופאים הכולל גם מומחים מתחומים שונים. כך אפשר לקבל את כל קשת הטיפולים במקום אחד מבלי לכתת את רגליכם למרפאות אחרות.

    יישור שיניים (אורתודונטיה)

    אורתודונטים נתפשים כמי שמטפלים רק בנערים/נערות בגיל ההתבגרות אך לא כך הדבר ואורתודונטים מטפלים במטופלים בכל הגילאים. כשבוחרים מרפאת שיניים, כדאי לשים לב ולבדוק האם הם מציעים גם רופא המומחה בתחום האורתודנטיה במידה והצורך הוא שיקום נרחב. שילוב של ייעוץ אורתודונטי יכול לתרום משמעותית להצלחת הטיפול במקרים רבים. במקרים אחרים, אורתודונט מנוסה יכול להציע חלופות לטיפולים פולשניים יותר, טיפול מותאם למבוגרים (למשל יישור שיניים שקוף) וכמובן במידת הצורך גם לטפל בילדים צעירים ומתבגרים והכל באותה המרפאה.

    טיפולי שיננית

    כחלק מהמאמץ למצוא מרפאת שיניים אחת שמציעה שירות מקיף כדאי לשים לב האם יש שיננית במקום ומה הכשרתה, ניסיונה ומומחיותה. שינניות הן נשות מקצוע בעלות הכשרה מקיפה מאוד, מורכבת וכזאת הדורשת שנות ניסיון לא מבוטלות לתרגול ויישום מקצועי. שיננית מקצועית יכולה לא רק לבצע ניקוי שיניים יסודי ללא כאב וללא פגיעה ברקמות עדינות בחלל הפה – היא יכולה להתריע לגבי מחלת חניכיים ובעיות דנטליות בשלבים מוקדמים, לקחת חלק פעיל בטיפול המשך (למשל הסרת תפרים), לעשות פעולות מורכבות כמו הקצעת שורשים ולהציע את מומחיותה בתחום ההיגיינה הדנטלית הן לילדים והן למבוגרים. כל מי שאי פעם ביקר אצל שיננית ממוצעת ולאחר מכן אצל שיננית מקצועית באמת יכול להעיד על הבדל משמעותי באיכות הטיפול.

    מעבדת שיניים צמודה

    אחד הקריטריונים בבחירת מרפאת שיניים שפחות נוטים לשים לב אליו הוא קיומה של מעבדת שיניים צמודה והיתרונות הגדולים בכך. מעבדת שיניים הוא המקום שמייצר את כל העזרים הדרושים לרופא השיניים כולל כתרים, גשרים, סדים, שיניים תותבות ועוד. בדרך כלל, מרפאות שיניים שולחות הוראות ייצור למרפאות חיצוניות. התהליך לא רק לוקח זמן רב אלא גם לא תמיד מוצלח מכיוון שאין סינכרון מלא בין הטכנאי המייצר לבין הרופא. אם יש צורך בהתאמות נוספות המטופל חייב להמתין שוב פעם. כשלמרפאה מעבדת שיניים צמודה השירות מהיר יותר פי כמה וכמה, הטכנאים ורופאי השיניים מסונכרנים טוב יותר, אפשר לעשות התאמות ושינויים במקום או בזמן קצר, תיקונים הם עניין זריז והמטופל נהנה משירות של טכנאים בדרגת מומחיות גבוהה.

    מרפאת מומחים

    תשלומים ומחירים

    המחיר של טיפולי שיניים במסגרת הרפואה הפרטית נגזר מכמה גורמים: איכות הציוד והחומרים, מקצועיות, ניסיון ומוניטין הרופאים וחדישות המרפאה. מטבע הדברים ככל שמדובר בטיפול איכותי יותר על ידי רופאים מקצועיים יותר כך המחיר יעלה. אך עם זאת, מרפאות שיניים רבות, גם האיכותיות ביותר בהחלט הולכות לקראת מטופליהן מציעות פתרונות יכולים לעזור במימון טיפולי השיניים. כך למשל, כדאי לבחור במרפאה המאפשרת תכנית תשלומים נוחה, במיוחד עבור שיקום מורכב ויקר וכזו העובדת מול חברות הביטוח המציעות ביטוח שיניים. כמו כן, חשוב לזכור שרופאי שיניים מקצועיים ובעלי ניסיון יוכלו להציע למטופליהם מגוון פתרונות ברמות מחיר משתנות. יחד עם המטופל ובהתאם לתקציב שלו לבחור תכנית שיקום וטיפול מותאמת אישית.

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.