השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    מהי עששת בשיניים וכיצד ניתן להימנע ממנה?

    עששת בשיניים היא מחלה נפוצה מאוד בקרב אנשים רבים ברחבי העולם. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי 90% מאוכלוסיית העולם סבלו בעבר או יסבלו בעתיד מעששת בשיניים.

    עששת קלה בשיניים עשויה לעבור בעזרת טיפול אצל שיננית, צחצוח מדויק ויסודי של השיניים ושימוש במי פה וחוט דנטלי. אולם ישנם מקרים בהם עלולה להיווצר עששת חמורה בשיניים שעשויה לפגוע פגיעה קשה בחלל הפה ובשיניים של הסובלים ממנה. למרבה המזל, עששת בשיניים היא לא גזרת גורל וניתן לטפל בה.

    מהי עששת בשיניים?

    עששת בשיניים היא מחלה זיהומית שגורמת להרס ולריקבון של הרקמות בשיניים. השיניים שלנו מורכבות מעצמות חזקות במיוחד אשר צומחות מתוך החניכיים שלנו, שמעגנות אותן לפה שלנו. בכל פעם שאנו אוכלים סוכרים, הם מצטברים בחלל שבין השיניים ונצמדים לחניכיים מה שמוביל להיווצרות רובד חיידקים שנהנה ממצבור הסוכרים ומתחיל אט אט להמיס את השיניים ולפגוע בחניכיים.

    סימפטומים של עששת בשיניים עשויים להתבטא בריח רע מהפה, חניכיים אדומות אשר מדממות בעת הצחצוח ותחושת אי נוחות כללית בחלל הפה. עששת בשיניים שמוזנחת ואינה מטופלת כראוי עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות כגון: חורים גדולים, זיהום בשיניים שעשוי לפגוע בשורש השן ונסיגת חניכיים חמורה שעלולה לגרום לאובדן השיניים.

    אופן הטיפול

    טיפול בעששת בשיניים מתחיל קודם כל בכותלי הבית. בשלב הראשון עליכם לשמור על רמת היגיינה גבוהה ביותר בחלל הפה. תקפידו על צחצוח טוב, מדויק ויסודי שכולל ניקיון של כל הרווחים בין השיניים בעזרת חוט דנטלי, שימוש במי פה לצורך קטילת החיידקים, וכמובן שימוש במברשת שיניים טובה שתסייע לכם לשמור על היגיינה גבוהה ככל האפשר ותמנע הצטברות של רובד חיידקים בחלל הפה.

    בשלב השני, גשו לטיפול אצל שיננית מקצועית שתסייע לכם במיגור מחלת העששת בשיניים. השיננית תשתמש במכשור ייחודי על מנת לנקות את הפלאק – אותו רובד חיידקים שהצטבר עם הזמן. מדובר בטיפול קצר יחסית שאורך בדרך כלל עשרים דקות, יש שיגידו שהוא פחות נעים אבל מדובר בטיפול חיוני ביותר שנועד לרפא את העששת בשיניים, למנוע מחלות זיהומיות אחרות ולשמור על בריאות הפה שלכם לטווח הארוך.

    במקרים בהם העששת בשיניים היא חמורה וקשה יותר, יהיה עליכם לגשת לרופא שיניים מקצועי שיעניק לכם טיפול שיקומי משמעותי יותר (כמו למשל: הקצעת שורשים) שנועד לטפל בזיהום החריף שפוגע בשורשי השיניים שלכם.

    עששת מרפאת גל
    עששת מרפאת גל

     

    כיצד ניתן להימנע מעששת בשיניים?

    קודם כל חשוב לדעת שבמקרים רבים ניתן להימנע מעששת בשיניים על ידי אבחון מוקדם של המחלה. חשוב לשים לב לתסמינים כגון: חוסר נוחות בחלל הפה, דימום בעת צחצוח שיניים, ריח רע מהפה – במידה ואתם סובלים מהתסמינים שהוזכרו – מומלץ שתקבעו תור לשיננית ורופא שיניים.

    כאמור, חשוב להקפיד על היגיינה גבוהה: חוט דנטלי, מי פה צחצוח שיניים יסודי כל בוקר וערב – ואם יש לכם זמן – תצחצחו גם אחרי ארוחת צהריים זה רק יטיב עימכם.

    בנוסף, קחו בחשבון גם את העניין הגנטי. יש אנשים שהם בעלי נטייה גנטית לעששת בשיניים ומחלות חניכיים ולכן הם צריכים להקפיד הקפדה יתרה על היגיינת הפה – ההמלצה הרווחת לאנשים בעלי נטייה גנטית לעששת ומחלות חניכיים היא לקבוע ניקוי שיננית לעיתים תכופות יותר (אחת לשלושה חודשים) וזאת על מנת להקפיד על טיפול מיטבי שישמור על בריאות חלל הפה שלכם.

    זכרו כי הזנחת בריאות הפה עלולה לגרום למחלות חניכיים קשות יותר בעתיד ולאובדן שיניים, לקביעת פגישת ייעוץ עם רופא שיניים מומחה צרו עימנו קשר, בהצלחה.

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.