השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    השתלות שיניים, מי צריך אותן ומתי מומלץ לבצע השתלות שיניים

    עולם השתלות שיניים ושיקום הפה צובר תאוצה בשנים האחרונות. בעבר נגזר על אדם שאיבד את שיניו לחיות עם שיניים תותבות. כיום הודות להתפתחות הטכנולוגית בתחום, רופאים מומחים להשתלות שיניים זוכים לעבוד בשיטות חדשניות שמאפשרות להם לשפר פלאים את התהליך הטיפולי, ואת איכות חייהם של המטופלים באמצעות טיפול יעיל, מהיר ופשוט.

    השתלת שיניים מיועדות לאנשים שסובלים משיניים פגומות ואבודות שמיועדות לעקירה. השתלות שיניים מודרניות נועדו להחליף את התותבות המסורתיות באמצעות שתל דנטלי – שתפקידו לשחזר שן אבודה ולשמש כשורש מלאכותי וכבסיס איתן לשן חדשה.

    טרם בניית התוכנית הטיפולית, רופא השיניים יבדוק ביסודיות את חלל הפה שלכם, את עצם הלסת, מצב השיניים, רגישות לתרופות וגיל המטופל. על פי מצב השיניים שלכם הרופא יקבע את התוכנית הטיפולית הכוללת הדרושה לכם.

    מי זקוק להשתלת שיניים?

    אנשים שזקוקים לטיפולי השתלות שיניים הם אלו שסובלים משיניים פגומות, בעיות אורתודנטיות כרוניות ובעיות גנטיות של מחלות ודלקות חניכיים, שעלולים לסבול משחיקה של סידן וריקבון השיניים שנובע מחוסר היגיינה גבוהה בחלל הפה וצחצוח לקוי – לרוב הריקבון מוביל לאובדן שיניים בחלל הפה, דבר שמצריך פתרון דנטלי של השתלת שן.

    כמו כן, אנשים שסובלים מחבלה חיצונית כמו התפוררות או שבר של השן עשויים להזדקק לשתל דנטלי שישמש בעבורם פתרון אסתטי הולם של שן מלאכותית.

    אופן ביצוע התהליך

    1. הברגת שתל דנטלי – השתלות שיניים מתבצעות באמצעות הברגה של שתל דנטלי לתוך עצם הלסת. השתל עצמו שעשוי מטיטניום ותפקידו להחליף את שורש השן ולא את השן שנעקרה.
    2. חשיפת השתל הדנטלי – לאחר מספר חודשים (בין שלושה חודשים ועד חצי שנה) יחשוף רופא השיניים את השתל ויתקין עליו כיפת מתכת. מטרת חשיפת השתל היא להכין אותו לקראת הכתר הסופי שיתלבש עליו.
    3. התקנת כתר זמני – לרוב רופא השיניים יתקין כתר זמני (בייחוד כשמדובר בשן קדמית), במטרה להקנות למטופל מראה אסתטי במהלך התהליך.
    4. התקנת כתר חרסינה – השלב הסופי הוא התקנת כתר חרסינה שמותאם באופן אישי לכל מטופל בהתאם למבנה השיניים והפה. התאמת כתר חרסינה מצריכה מספר מפגשים וזאת על מנת לבצע התאמה מיטבית של צבע הכתר, גודלו וצורתו הרצויה ועד לשביעות רצון המטופל.

    מתי מומלץ לבצע השתלת שיניים?

    אם אתם זקוקים להשתלות שיניים חשוב שתבצעו אותם מוקדם כלל האפשר. דחייה של השתלות שיניים עלולה לגרום לכישלון הטיפול בעתיד. ככל שההשתלה תתבצע מוקדם יותר – הסיכוי שהטיפול יצליח גדול יותר. חשוב לקחת בחשבון שלעיתים מתרחשת נסיגה הדרגתית של עצם הלסת לאחר עקירת שן, במצב כזה ייתכן ותדרשו בתהליך מורכב יותר הכולל השתלת עצם הלסת והרמת סינוס.

    השתלת שיניים גל קליניק
    השתלת שיניים גל קליניק

     

    פתרון האסתטי לצד יתרון הרגשי

    אין ספק שהשתלות שיניים טומנות בחובן פתרון אסתטי אדיר לאנשים שחשובה להם האסתטיקה ומקפידים לטפח את המראה החיצוני שלהם. לצד הפתרון האסתטי של השתלות שיניים – יש גם יתרון רגשי מובהק. מחקרים מצאו קשר בין השתלות שיניים לבין ביטחון עצמי ודימוי עצמי גבוה. אנשים שעברו השתלות שיניים מרגישים הרבה יותר טוב עם עצמם, הם מרשים לעצמם לחייך בחופשיות ומרגישים הרבה יותר אסתטיים – דבר שמשפיע לטובה ומגביר את הביטחון העצמי שלהם ואת הרגשות החיוביים בחייהם.

    אם גם לכם יש שן חסרה וזה מפריע לכם, ואתם זקוקים להשתלת שן ורוצים להרגיש טוב יותר עם עצמכם – היום האפשרות הזו זמינה עבורכם יותר מתמיד. טיפולי השתלות שיניים הפכו לנגישים וברי השגה, לפרטים ולמידע נוסף מוזמנים ליצור עימנו קשר, בהצלחה.

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.