השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    8 טיפים חשובים לשמירה על בריאות חלל הפה

    שמירה על בריאות הפה והשיניים מגיל הילדות, והקניית הרגלים נכונים לצחצוח ושמירה על היגיינת הפה, חשובה מאוד ומונעת בעיות בשיניים ובחניכיים בהמשך החיים. נהוג לחשוב כי שמירה על בריאות הפה והשיניים הינה משימה מורכבת הדורשת תשומת לב רבה והשקעה יומיומית, אך למעשה היא פשוטה למדי, ובעזרת הרגלי חיים פשוטים וקצרצרים, ניתן להימנע מנזקים בלתי הפיכים לחניכיים ולשיניים. שמירה על בריאות הפה משמעותית החל מגיל צעיר, ומלבד צחצוח נכון ושימוש בעזרים שונים לניקוי, ישנה משמעות רבה גם לבדיקות רפואיות שגרתיות אצל רופא השיניים וניקוי שיניים אצל שיננית, וכן, הימנעות ממאכלים מסוימים.

    צחצוח שיניים פעמיים ביום לפחות, בטכניקה נכונה

    צחצוח שיניים הוא הבסיס לשמירה על בריאות הפה. בעזרת צחצוח שיניים ניתן להסיר חיידקים ושכבות פלאק, לנקות את השיניים מבחינה אסתטית ולצמצם סיכוי לעששת ומחלות. את הצחצוח יש לבצע באופן עדין, בעזרת מברשת שיניים רכה בעלת סיבים שקצותיהם מעוגלים, ולהימנע מהפעלת לחץ על החניכיים. מומלץ להחליף מברשת שיניים אחת למספר חודשים, כאשר סיבי המברשת מתבלים ומתחילים להיפתח, וכן לבחור משחה לפי מצב החניכיים וחלל הפה.

    שימוש יומי בחוט דנטלי

    חוט דנטלי מאפשר ניקוי של מרווחי השיניים, ומקנה גישה לאזורי החיבור והמגע בין השיניים לחניכיים ולאזורים אליהם מברשת השניים מתקשה להגיע. שימוש יומי בחוט דנטלי מהווה השלמה לניקוי המתבצע על ידי צחצוח השיניים, ותורם להסרת שאריות המזון והפלאק בצורה אופטימאלית.

    ביקורים שגרתיים אצל רופא השיניים שלכם והשיננית 

    בדיקה שגרתית אחת לחצי שנה אצל רופא השיניים שלכם לבדיקת בריאות השיניים והחניכיים, תמנע מכם להגיע לטיפולים  מורכבים בעתיד ואף לאובדן שיניים, ותשמור על פיכם בריא ופונקציונאלי לאורך שנים. כמו גם הסרת פלאק ואבנית שהצטברה בין השיניים והחניכיים אצל השיננית, באופן שגרתי וקבוע, לפחות פעם בשנה. אם הנכם סובלים מבעיות חניכיים, מומלץ להיוועץ עם פריודונט לגבי תדירות ניקוי אבנית ובדיקות שגרתיות.

    טיפול קבוע אצל שיננית חשוב לשמירה על בריאות חלל הפה

    שתיית מים

    למים חשיבות עצומה על בריאותינו, וגם הפה והשיניים מפיקים תועלת רבה מהם. מים מסייעים לשמירה על רמות גבוהות של רוק בפה, שהוא מהווה את ההגנה הטובה ביותר כנגד עששת, שכן הוא מכיל מינרלים וחלבונים המסייעים בנטרול החומצה הפוגעת בשכבת האמייל של השן (השכבה החיצונית). מעבר לכך, המים עוזרים לשטוף ולסלק שאריות מזון מהפה, ומסייעים לשמירה על היגיינת פה כללית.

    שתיית מים במהלך היום מסייעת לשמירה על בריאות השיניים וחלל הפה

     

    אימוץ הרגלי תזונה נכונה ועתירה בוויטמינים ובסיבים תזונתיים

    הסיבות לשמירה על תזונה נכונה כבסיס לשמירה על בריאות ואורח חיים בריא ידועות לכל, וחשובות בכל גיל, אך לתזונה נכונה יש גם השפעה מכרעת על בריאות השיניים והחניכיים. תפריט  יומי מאוזן, הכולל דגנים מלאים, פירות וירקות, קטניות ומוצרי חלב יספקו את כל המינרלים והוויטמינים החיוניים לגוף לשמירה על מערכת חיסון ובקרת תהליכים דלקתיים מיטבית. ירקות ופירות העשירים במים וסיבים תזונתיים, ודורשים פעולת לעיסה ממושכת, מעודדים את ייצור הרוק אשר מסייע כאמור בהגנה על השיניים מפני עששת. בנוסף לכך, ממחקרים עולה כי מחסור בוויטמין סי, מעלה את הסיכוי לפתח מחלת חניכיים ב 20%.

    איכלו מזון עתיר בסיבים תזונתיים וויטמינים

    הפחתת מזונות עתירי סוכר

    פירוק סוכר פשוט בגוף על ידי חיידקים מייצר חומצות העלולות לגרום להרס האמייל של השיניים, ולפתח ריקבון שלהן. שתיית משקאות ממותקים ואכילת ממתקים ומזונות עתירי סוכר, מעלים את רמת החומציות בפה, ומעלים את הסיכון להתפתחות עששת ומחלות חניכיים.

    המנעו מצריכת מזון עתיר סוכר לשמירה על בריאות השינייים

    איטום חריצים בשיניים 

    החל מגיל 6, מתחילות לצמוח בפה שיניים טוחנות קבועות. לעיתים מבנה השיניים הללו הינו בעל חריצים עמוקים, המהווים קרקע פורייה להצטברות שאריות מזון והתפתחות שכבת חיידקים. השמת שכבת הגנה דקיקה האוטמת את החריצים הללו, על גבי השן, עשויה להפחית ולמנוע התפתחות עששת, ולצמצם הצורך בטיפולי שיניים.   

    הימנעו מעישון 

    מלבד ההשפעה ההרסנית של העישון על בריאותנו, והשפעתו השלילית על תהליכי הריפוי בגוף, ידוע כי עישון סיגריות גורם לירידה בכמות ויטמין סי בגוף, עובדה המעלה את הסיכוי לחלות במחלת חניכיים. כמו כן, הטבק יוצר כתמים על גבי השיניים ומעלה באופן משמעותי את הסיכון לפתח מחלת חניכיים וסרטן חלל הפה.

    המנעו מעישון הגורם למחלות חניכיים ומעלה את הסיכוי לעששת ולסרטן בחלל הפה