השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    ציפוי חרסינה – כל מה שחשוב לדעת

    שיניים ישרות יותר, ללא פגמים, ללא רווחים, נקיות ולבנות הן הבסיס לאסתטיקה של הפנים. ציפוי חרסינה לשיניים היא דרך מצוינת לקבל תוצאות מהירות ומרשימות במיוחד. מה חשוב לדעת על ציפוי חרסינה לשיניים?

    איך עושים ציפוי חרסינה?

    ציפוי חרסינה לשיניים נעשה במספר פגישות במרפאת השיניים. ראשית הרופא לוקח מדידות של השיניים שנשלחות למעבדה לייצור הציפוי. לאחר מכן הציפוי מורכב (בציפויים מסוימים באופן זמני ונדרשת פגישה נוספת להרכבת ציפוי קבוע). הפגישה האחרונה היא פגישת המעקב והתאמה סופית של הציפוי. לפני הרכבת הציפוי הרופא יעשה שיוף עדין לשיניים, לאחר מכן הוא מניח את הציפוי ומדביק אותו עם דבק ייעודי.

    מהם היתרונות של ציפוי חרסינה?

    לאומת סוגי ציפויים אחרים, לחרסינה יש יתרונות בולטים:

    • תוצאות טבעיות במיוחד – לחרסינה ישנו מראה טבעי במיוחד. אפשר גם להתאים את הגוון של השן המצופה בצורה מדויקת מאוד לגוון השיניים הסמוכות. התוצאה נראית טבעית יותר מאשר בשיטות אחרות וקשה מאוד לראות שמדובר על שן מצופה ולא שן רגילה.
    • תיקון פגמים קלים – בעזרת ציפוי חרסינה אפשר לתקן פגמים קלים בשיניים כמו שבר קטן, רווח בין השיניים וכדומה.
    • עמידות גבוהה – החרסינה המצפה את השיניים אמנם דקיקה אך היא עמידה מאוד. ציפוי שהורכב על ידי רופא שיניים מנוסה לא צפוי להישבר או ליפול וימשיך להיראות נקי ואסתטי למשך שנים רבות.
    • עמידות גבוהה לספיגת צבע ממזון – בדיוק כמו כלי אוכל מחרסינה שאינם סופגים צבע ממזון, כך גם ציפוי חרסינה אינו סופג צבע. החרסינה לא מוכתמת ממזונות כמו קפה ותה, יין אדום ואפילו עישון מוצרי טבק.
    • אין צורך בתחזוקה מיוחדת – את השיניים המצופות מצחצחים בדיוק כמו את השיניים האחרות. אין גם צורך בתחזוקה תקופתית ספציפית לציפוי.
    • אין הגבלה על סוגי המזון שאפשר לאכול – מכיוון שחרסינה לא סופחת צבע ואינה רגישה לחומציות אין כל מניעה להמשיך לאכול ולשתות כל מזון שרגילים אליו. החרסינה גם לא מגיבה כלל לחום או קור כל שאין צורך להימנע מקפה חם או משקאות קרים במיוחד.

    מה החסרונות של ציפוי חרסינה?

    למרות היתרונות הרבים של ציפוי חרסינה יש לו כמה חסרונות:

    • על מנת להניח את הציפוי נדרש שיוף של השיניים.
    • נדרשת יותר מפגישה אחת במרפאת השיניים כדי להתאים ולהרכיב את הציפוי.
    • כל ציפוי לשיניים כולל חרסינה עשוי להישבר לאחר קבלת מכה חזקה.
    • מומלץ להימנע מפעולות כמו פתיחת אריזות עם השיניים או פיצוח גרעינים (בבחינת משנה זהירות).
    • יקר יותר מפתרונות אחרים לציפוי שיניים (אם כי יש לציין מחזיק מעמד שנים רבות יותר).

    האם ציפוי חרסינה לשיניים מתאים לכולם?

    רוב האנשים יוכלו ליהנות מציפוי חרסינה לשיניים ולקבל מראה שיניים נקיות ואסתטיות יותר. עם זאת, מטופלים להם שיניים בולטות במיוחד או שיניים שזקוקות ליישור ככל הנראה יצטרכו טיפולים מקדימים לפני הנחת ציפוי חרסינה. בנוסף, לא מרכיבים ציפוי לשיניים כאשר השן זקוקה לטיפול בשל עששת או אם ישנה דלקת חניכיים שלא טופלה. רופא שיניים מקצועי יוכל להמליץ על פתרונות לשיקום השיניים לפני הנחת הציפוי וגם אלטרנטיבות כמו הלבנת שיניים למשל.

    כמה זמן מחזיק ציפוי חרסינה? צריך לחדש אותו?

    ציפוי חרסינה נחשב לאיכותי ועמיד יותר מציפויי שיניים אחרים כמו ציפוי קומפוזיט. אך לא כל החרסינות נוצרו שוות. ציפוי איכותי שמיוצר על ידי מעבדה מקצועית, מורשית ומנוסה בהחלט יכול להחזיק מעמד כ-10 שנים. ציפוי איכותי פחות שנעשה על יד רופא שיניים ללא ניסיון רב בציפויים מסוג זה יכול להחזיק מעמד פחות שנים. למרות שהציפוי עצמו לא דורש תחזוקה, חשוב לשמור על בריאות השיניים המצופות ולהגיע לבדיקות תקופתיות במרפאת השיניים ולטיפולי שיננית סדירים.

    ציפוי חרסינה

    תמונה של ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.