השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    האם כדאי לעשות ציפוי שיניים

    ציפוי שיניים הוא צורך אסתטי וכיום, רפואת השיניים מכירה לא רק בצרכים הבריאותיים של המטופלים אלא גם בצורך לשיניים ישרות, נקיות ויפות. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לא רק לטפל בשיניים ולשמור על בריאותן, אלא גם ליצור קשת שיניים אסתטית כמעט בכל גיל. מה היתרונות והחסרונות של ציפויים לשיניים והאם באמת כדאי לעשות ציפוי שיניים?

    למה לעשות ציפוי שיניים?

    המטרה של ציפוי לשיניים היא אסתטית – ליצור מראה נקי, אחיד, ישר ויפה. הציפוי מחזיק מעמד בין 3 לכ-15 שנה (תלוי בסוג הציפוי ואיכותו). בזמן זה השיניים יישארו נקיות ויפות. מדובר על תהליך פשוט בד"כ שלא דורש השקעת זמן מרובה מהמטופל או "זמן כיסא" ארוך, הטיפול לא מורכב, אינו כואב והתוצאות מרשימות מאוד.

    מה היתרונות של ציפוי לשיניים?

    לציפוי לשיניים יתרונות רבים:

    • שיניים ישרות יותר – ציפוי שיניים יכול לתקן פגמים קטנים במנח השיניים.
    • שיניים אחידות יותר – אם מניחים את הציפוי על מספר שיניים סמוכות אפשר להגיע לרמת אחידות מאוד גבוהה.
    • שיניים לבנות ונקיות – ציפוי לשיניים, במיוחד ציפוי חרסינה תמיד נראה נקי, לבן ואסתטי. הוא לא סופג צבע ממזון כך שהשיניים לא ישנו את צבען גם לאחר שנים.
    • תהליך די מהיר- נדרשת בין פגישה אחת לשלוש-ארבע בלבד.
    • לא חייבים להסיר כתרים או גשרים קיימים – ישנם סוגי ציפויים שלא דורשים הסרה של כתרים.
    • שמירה על שלמות השן – מרבית הציפויים דורשים שיוף עדין בלבד וישם ציפויים שלא דורשים שיוף כלל.

    האם יש חסרונות?

    למרות היתרונות הרבים של ציפוי לשיניים, יש לו גם כמה חסרונות לאומת שיטות אחרות בתחום האסתטיקה הדנטלית. ראשית, יחסית להלבנת שיניים למשל המחיר של ציפוי גבוה. אם כי יש לציין שציפוי מחזיק זמן רב יותר (בד"כ פי 2 אפילו 3). בנוסף, נדרש שיוף עדין של השיניים כדי להניח את הציפוי כך שתיתכן פגיעה מסוימת באמייל השן. לבסוף, מי שעבר ציפוי שיניים מומלץ לו לא להשתמש בשיניים לפיצוח אגוזים, פתיחת אריזות וכדומה מי שמורגל בכך יאלץ להיות במודעות גבוהה ולהפסיק את ההרגלים הללו.

    מהם ההבדלים בין הסוגים השונים של ציפויים לשיניים?

    יש כמה סוגים של ציפויים לשיניים כולל ציפוי לומינריס, ציפוי חרסינה, קומפוזיט ועוד. ניתן לחלק את הציפויים לשניים: ציפויים המבוססים על חרסינה וציפויי שרף קומפוזיט. הקומפוזיט הוא חומר מרוכב ש"נמרח" על השן ומעוצב על ידי רופא השיניים. לאומת זאת ציפויים אחרים עשויים חרסינה ומיוצרים במעבדה לפי מידות מדויקות. מעבר לכך, ישנם הבדלים בתוצאות הצפויות בין סוגי הציפויים השונים, התאמה לאנטומיה של המטופל, תחזוקה נדרשת של הציפוי ולכמה זמן הוא מחזיק. רופא שיניים מקצועי, אמין ואחראי יציג בפני המטופל את כל האפשרויות המתאימות לו, יסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל ציפוי ויחד, תתקבל החלטה על סוג הציפוי שיספק את התוצאות הטובות ביותר.

    איך מחליטים האם כדאי לעשות ציפוי שיניים?

    הדרך הטובה ביותר היא לקבל את המלצתו של רופא שיניים אמין, מנוסה ומקצועי. הרופא יבחן את מצב השיניים, את הצרכים הדנטליים והאסתטיים ויוכל לעזור למטופל להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורו. כך למשל, ישנם מקרים בהם כתרים הם דווקא האפשרות הנכונה ביותר, במקרים אחרים מספיק ציפוי דקיק כדי להגיע לתוצאות אסתטיות מרשימות. לאחר בדיקה והבנת הצרכים והרצונות של המטופל, איך הוא היה רוצה שהשיניים של יראו, מה נדרש כדי להגיע לתוצאה האידיאלית עבורו, תתקבל החלטה משותפת האם ציפוי שיניים הוא הפתרון הטוב ביותר.

    האם כדאי לעשות ציפוי שיניים

    תמונה של ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.