השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    אסתטיקה דנטלית ברחובות

    השיניים שלנו משפיעות השפעה גדולה מאוד על נראות הפנים, על האטרקטיביות ועל המראה הכללי – שיניים ישרות, בהירות ונקיות הן סימן לבריאות, שמירה על מראה חיצוני נאה והשקעה בנראות הכללית. למרות שרפואת השיניים מוקדשת לבריאות השן, האסתטיקה הדנטלית חשובה לא פחות והתחום כולל לא מעט פעולות שניתן לעשות כדי לשפר אותה.

    מה כוללת אסתטיקה דנטלית ואילו טיפולים קיימים כדי לשפר את המראה של השיניים?

    הלבנת שיניים

    טיפול קלאסי לשיפור משמעותי באסתטיקה הדנטלית הוא הלבנת שיניים. הלבנת שיניים מאפשרת להיפטר מכתמים וגוון צהוב ולא אסתטי במהירות, בקלות ועם תוצאות מאוד מאשימות. שלא כמו ערכות ביתיות שרוכשים בפארמים, הלבנת שיניים במרפאת שיניים מבטיחה תוצאות משמעותיות מכיוון שריכוז החומרים הפעילים גבוה יותר וכך התוצאות יותר מודגשות. התהליך כולל מפגש אחד במרפאת השיניים בו הרופא מורח את השיניים במשחה מלבינה וחושף אותן לנורה ייחודית המפעילה את החומר המלבין במשחה. ניתן לחזור על התהליך עד להשגת התוצאה הרצויה. בשיטה זו אפשר להלבין את השיניים בעד 5 גוונים (!) ולקבל שיניים בהירות, נקיות ויפות מהר ובקלות.

    דרך נוספת להלבין את השיניים המתאימה למי שרוצה לעשות את התהליך בבית ולא במרפאה הוא על ידי סד הלבנה. את הסד מתאימים למידות של המטופל בדיוק רב מאוד. רופא השיניים מספק הוראות מדויקות לגבי אופן השימוש בסד ומשך השימוש להשגת התוצאות הרצויות. כמו כן, לעיתים כאשר יש צורך, רופא השיניים יכול לשלב בין שתי השיטות כדי להגיע להלבנה מתאימה.

    היתרון הגדול ביותר של הלבנת שיניים הוא תוצאות מהירות ומאוד מרשימות. מי שרוצה לשפר את המראה של השיניים שלו מהר (למשל לפני אירוע חשוב) ולאורך זמן (הלבנה מחזיקה כשלוש שנים) בהחלט יכול להיעזר בשיטה זו ולצאת עם תוצאות מרשימות.

    החלפת כתרים וגשרים ישנים

    כתרים וגשרים יכולים להחזיק מעמד למשך שנים במידה והם הורכבו נכון ונשמרת היגיינה דנטלית טובה. אך בסופו של דבר, יש צורך להחליפם גם מבחינה רפואית וגם מבחינה אסתטית. כאשר מדובר על כתר או גשר בשיניים קדמיות הרי שכל תזוזה שלהם וכל שינוי בגוון (קורה בכתרים ישנים המורכבים על מתכת למשל) יכול לפגוע מאוד באסתטיקה הכללית של קשת השיניים. לכן, אסתטיקה דנטלית כוללת גם החלפה שלהם לאמצעי שיקום חדשים ואיכותיים יותר למשל כתר זירקוניה בעל מעבר אור טבעי או שתל דנטלי במקום גשר.

    החלפת סתימות אמלגם בסתימות לבנות

    סתימות אמלגם הן אותן סתימות מתכת וותיקות שכולנו מכירים. עד היום נעשה שימוש בסתימות אלו בשיניים אחוריות בשל מחירן הנמוך ואיכותן הגבוהה. אך החיסרון הגדול שלהן הוא כמובן העובדה שהן כהות ובולטות מאוד, גם בשיניים האחוריות בזמן חיוך, צחוק ואכילה. ניתן להחליף סתימות אמלגם בסתימות חרסינה לבנות, כתרי זירקוניה ועוד ליצירת קשת שיניים בגוון בהיר ללא זכר לסתימות מתכת כהות. חשוב מאוד לבחור מרפאת שיניים לה ציוד התאים לסילוק הסתימות ורופא שיניים עם ניסיון בכך כדי לא רק לשמור על אסתטיקה גבוהה בתום התהליך אלא גם על בריאות השן ושלמותה.

    ציפוי שיניים

    דרך מצוינת לקבל שיניים ישרות, לבנות, ללא פגמים וכאלו שיראו מצוין למשך שנים רבות הוא על ידי ציפוי שיניים. ציפוי שיניים נעשה במספר שיטות כאשר הפופולארית והאיכותית ביותר היא על ידי ציפוי למינייט. למינייט היא שיטה העושה שימוש בדפי חרסינה לציפוי השיניים ומבטיחה מראה נקי, ישר ושיניים בהירות למשך שנים (חרסינה לא סופחת צבע ממזון). מקובל לצפות את 4 השיניים הקדמיות כי הן הבולטות ביותר אך ניתן לצפות גם את השיניים התחתונות. רופא שיניים מנוסה ידע להתאים את סוג הציפוי/כתר הן למצב השיניים הכללי והן לשמירה על בריאות השיניים בעתיד. באופן כללי, למינייט מחזיק מעמד עד 10 שנים אך מומלץ להחליפו כבר לאחר כ-7 שנים.

    תיקון שן שבורה ורווח בין השיניים

    פגמים קטנים בשיניים כמו שן עם סדק קטן, שבירה קלה, רווחים בין השיניים וכדומה יכולים להשפיע רבות על המראה הכללי של קשת השיניים וכתוצאה מכל על נראות הפנים. לכן, אסתטיקה דנטלית כוללת גם טיפול בבעיות אלו. יש כמה דרכים לשפר את המראה של השיניים במקרים הנ"ל כמו למשל השלמת שן עם חומרים מרוכבים, הנחת כתר או ציפוי שיניים – רופא השיניים מתאים כל שיטה לכל שן ספציפית להשגת התוצאות הרצויות.

    יישור שיניים לא שוות

    שיניים עקומות הן לא רק מפגע אסתטי, מנח לא תקין של קשת השיניים יכול להשפיע על בריאותן ובמקרים מסוימים אפילו לתרום לבעיות במערכת הלסת-שן-עצמות הפנים. בעוד שמרבית האנשים הזקוקים לכך יעברו יישור שיניים בגיל ההתבגרות הרי שישנם גם מבוגרים שמגיעים למרפאת השיניים למטרה זו. עבור מבוגרים שזקוקים ליישור שיניים ישנן מספר שיטות דיסקרטיות ויעילות מאוד לעבור את התהליך. החדשנית ביותר היא יישור שיניים על ידי קשתיות שקופות. הקשתיות נשלפות, אינן מקובעות לשיניים, לא יוצרות בעיות היגיינה והן כמעט בלתי נראות. למעשה, קשה מאוד להבחין בהן גם מקרוב. יישור שיניים בשיטה זו מבטיח תוצאות מהירות יותר משיטות וותיקות והוא כאמור, בלתי נראה כמעט לגמרי ומכאן יתרונו הגדול בשמירה על אסתטיקה.

    פילינג חניכיים

    השיניים שלנו אמנם זוכות למרבית תשומת הלב כשמדברים על אסתטיקה דנטלית, אך אל לנו לשכוח גם את החניכיים. חניכיים כהות, מוכתמות, נסיגת חניכיים, דלקות חניכיים כרוניות הגורמות לאדמומיות ודימום – כל אלו משפיעים על הדרך בה החניכיים נראות. כדי לשפר את המראה שלהן ניתן לעבור פילינג חניכיים בעזרת מכשיר לייזר חדשני, לטפל בנסיגת חניכיים במגוון שיטות ולשמר את בריאותן והמרפאה שלהן על ידי ביקורים סדירים אצל השיננית.

    אסתטיקה דנטלית ברחובות

    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.