השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X



    ציפוי ננו קרמי לשיניים

    לאורך השנים, השיניים שלנו נוטות לשנות את צבען מלבן ובוהק לאפרפר או צהבהב. ניקוי שיניים יסודי אמנם יכול לעזור אך מי שמחפש פתרון אסתטי במיוחד, מהיר ושווה לכל כיס מומלץ לו לבחון את האפשרות של ציפוי שיניים. ישנם מספר סוגים של ציפויים לשיניים כשלכל אחד היתרונות והחסרונות שמאפיינים אותו. אחד מהציפויים החדשניים ביותר הוא ציפוי ננו קרמי. מה הוא ציפוי ננו קרמי לשיניים? מה היתרונות שלו? האם יש לו חסרונות וכיצד נבחר את הציפוי הנכון ביותר?

    מה זה ציפוי ננו קרמי?

    ציפוי ננו קרמי הוא ציפוי מסוג קומפוזיט, חומר מרוכב המשמש ברפואת השיניים למגוון מטרות. חומרים מרוכבים עשויים שרף סינטטי והם בעלי תאימות ביולוגית גבוהה. ציפויים אלו משמשים ברפואת השיניים מזה שנים רבות. ההבדל בין ציפוי קומפוזיט מסורתי לציפוי ננו קרמי הוא שילוב של חומרים קרמיים מתקדמים. החומר שנוצר הוא בעל לובן ובוהק גבוה יותר ולכן התוצאה נראית טבעית יותר.

    מה היתרונות של ציפוי ננו קרמי לשיניים?

    תוצאות אסתטיות במיוחד – השילוב של חומרים קרמיים בציפוי הקומפוזיט מאפשר ליצור מראה טבעי יותר מציפוי מסורתי. ניתן להגיע לרמת ליטוש ובוהק גבוהה יותר והתאמה מדויקת יותר לגוון השיניים האחרות. התוצאה היא ציפוי שיניים נאה במיוחד.

    מחיר השווה לכל כיס – אחד היתרונות הגדולים ביותר של ציפוי ננו קרמי הוא במחירו השווה לכל כיס. בעוד שציפויי חרסינה עשויים לעלות אלפי שקלים, הרי שציפויי ננו קרמי זול משמעותית ומאפשר לכל מי שרוצה להשיג מראה שיניים נקיות, ישרות יותר ואחידות יותר ליהנות מאסתטיקה דנטלית גבוהה במחיר משתלם.

    ציפוי מהיר בפגישה אחת – את הציפוי הננו קרמי אפשר להרכיב על השיניים בפגישה אחת בלבד. אין צורך במדידות, אין צורך בהמתנה לייצור של הציפוי על ידי מעבדת שיניים. רופא השיניים מרכיב את הציפוי ישירות על השיניים בפגישה אחת. מדובר על יתרון משמעותי למי שזקוק לציפוי שיניים מהיר, למשל לפני אירוע חשוב או לקראת חופשה וכד'.

    תחזוקה ועמידות – הציפוי הננו קרמי מחזיק מעמד ללא צורך בהחלפה כשלוש שנים. התחזוקה שלו פשוטה למדי וכוללת פגישה תקופתית במרפאת השיניים לניקוי הציפוי.

    תיקון פשוט וקל – ציפויים לשיניים לא נוטים להישבר או להיסדק בקלות. אך אם הציפוי יקבל מכה חזקה, למשל בעקבות חבלה בלסת הוא עלול להישבר. התיקון של ציפוי ננו קרמי פשוט מאוד, קל ולא יקר. רופא השיניים יכול לתקן אותו במקום.

    האם ישנם חסרונות לציפוי ננו קרמי?

    בדומה לציפוי קומפוזיט מסורתי, הציפוי הננו קרמי סופג צבע ממזון. לכן מי שבוחר בציפוי מסוג זה מומלץ לו להימנע מצריכת מזונות שעלולים להכתים את השיניים כמו למשל תה וקפה, יין אדום וכד'. בנוסף, לאומת ציפויי חרסינה, תוחלת החיים של הציפוי היא כ-3 שנים. חרסינה לאומת זאת יכולה להחזיק מעמד 7 שנים ויותר ללא צורך בתחזוקה.

    מהן האלטרנטיבות לציפוי ננו קרמי?

    האלטרנטיבה לציפויים קומפוזיט היא ציפוי חרסינה לשיניים. ישנן מספר שיטות ויצרנים של ציפויים מסוג זה. המשותף לכולם הוא התאמה גבוהה מאוד לשיניים הטבעיות, עמידות לספיגת צבע (בדומה לחרסינה המשמשת ליצירת כלים למאכל) והעובדה שאין צורך בתחזוקה שוטפת. החיסרון לאומת ציפויי ננו קרמי הוא המחיר הגבוה יותר של ציפויי חרסינה.

    איך בוחרים את סוג הציפוי הנכון?

    רופא השיניים יציג בפני המטופל את כל האפשרויות העומדות בפניו בהתאם לתוצאות הרצויות, המצב הדנטלי הספציפי ותוך לקיחה בחשבון של שיקולי תקציב. לאחר דיון משותף, יוחלט באיזה ציפוי שיניים להשתמש והאם ציפוי ננו קרמי הוא האופציה הטובה ביותר עבור המטופל.

    ציפוי ננו קרמי לשיניים

    תמונה של ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים
    ד"ר גיא לוי מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים

    מרפאת המומחים והרופאים מורכבת מרופאים מומחים משלושה תחומיים מרכזיים ברפואת השיניים: טיפולי שורש, יישור שיניים ומומחי חניכיים מהמובילים בארץ.